Materiał powstał we współpracy z Shell
Shell od wielu lat wspiera kampanię „Profesjonalni kierowcy”. Jest to duża, licząca ponad pół mln osób grupa, od której zależy funkcjonowanie nie tylko transportu drogowego, ale i całej gospodarki. – Kierowca to atrakcyjny, ale i bardzo trudny zawód, o dużej odpowiedzialności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w tej kampanii – tłumaczy Michał Niemiec.
Nie chodzi przy tym o werbalne działanie, ale o realną pomoc w codziennym funkcjonowaniu. Shell oferuje karty paliwowe, które upraszczają zakupy nie tylko paliwa. – Umożliwiają zbiorcze fakturowanie oraz analitykę wspomagającą zarządzanie. W trudnych czasach analityka jest niezbędnym narzędziem dla firm transportowych, aby były w stanie sprawnie zarządzać działalnością i tworzyły zyski – podkreśla przedstawiciel Shell Polska.
Na horyzoncie pojawiają się nowe wyzwania, przede wszystkim dekarbonizacja transportu. – Czeka nas wszystkich, zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. W przypadku ciężkiego transportu nie ma jednego, prostego rozwiązania. Naszą rolą jest dostarczanie takich technologii, które nadają się do zastosowania w codziennej pracy – zaznacza Michał Niemiec.
Celem jest transformacja w biznes energetyczny o zerowej emisji netto, Shell planuje osiągnąć ją w 2050 roku, podobny kierunek mają przemiany w transporcie. W dalszej przyszłości jest wodór, który ma potencjał do zastąpienia paliw kopalnych. – Ten kierunek jest badany w USA i w Kanadzie, będzie pilotowany także w Europie – zapewnia przedstawiciel firmy paliwowej.