Wspieramy przewoźników w drodze do dekarbonizacji transportu

Szef sprzedaży w dziale Commercial Road Transport w Shell Polska Michał Niemiec w rozmowie z red. Marcinem Piaseckim omawia rozwój nowych, przyjaznych dla środowiska technologii proponowanych branży transportowej.

Publikacja: 28.11.2023 09:00

Materiał powstał we współpracy z Shell

Shell od wielu lat wspiera kampanię „Profesjonalni kierowcy”. Jest to duża, licząca ponad pół mln osób grupa, od której zależy funkcjonowanie nie tylko transportu drogowego, ale i całej gospodarki. – Kierowca to atrakcyjny, ale i bardzo trudny zawód, o dużej odpowiedzialności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w tej kampanii – tłumaczy Michał Niemiec.

Nie chodzi przy tym o werbalne działanie, ale o realną pomoc w codziennym funkcjonowaniu. Shell oferuje karty paliwowe, które upraszczają zakupy nie tylko paliwa. – Umożliwiają zbiorcze fakturowanie oraz analitykę wspomagającą zarządzanie. W trudnych czasach analityka jest niezbędnym narzędziem dla firm transportowych, aby były w stanie sprawnie zarządzać działalnością i tworzyły zyski – podkreśla przedstawiciel Shell Polska.

Na horyzoncie pojawiają się nowe wyzwania, przede wszystkim dekarbonizacja transportu. – Czeka nas wszystkich, zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. W przypadku ciężkiego transportu nie ma jednego, prostego rozwiązania. Naszą rolą jest dostarczanie takich technologii, które nadają się do zastosowania w codziennej pracy – zaznacza Michał Niemiec.

Celem jest transformacja w biznes energetyczny o zerowej emisji netto, Shell planuje osiągnąć ją w 2050 roku, podobny kierunek mają przemiany w transporcie. W dalszej przyszłości jest wodór, który ma potencjał do zastąpienia paliw kopalnych. – Ten kierunek jest badany w USA i w Kanadzie, będzie pilotowany także w Europie – zapewnia przedstawiciel firmy paliwowej.

Przypuszcza, że wcześniej dojdzie do elektryfikacji transportu. – Ten kierunek zmian dotyczy przede wszystkim dystrybucji na bliskie odległości i ostatniej mili. Shell jest obecny w tym sektorze, choćby z niedawno otwartym centrum ładowania samochodów ciężarowych w Hamburgu – dodaje Michał Niemiec.

Elektromobilność transportu ciężkiego jest na początkowym etapie rozwoju, wymaga też rozbudowy energetycznej infrastruktury przesyłowej. – Na teraz najlepszym rozwiązaniem jest LNG i docelowo bio-LNG, które będzie neutralne węglowo. W Polsce sprzedajemy LNG kopalne, ale nawet ono zapewnia redukcję gazów cieplarnianych o 22 proc. w porównaniu z olejem napędowym – wskazuje przedstawiciel Shell.

Na początku drogi do dekarbonizacji jest HVO, które jest bezpośrednim substytutem oleju napędowego. – Na razie z powodów legislacyjnych nie jest ono dostępne w Polsce, oferujemy to paliwo m.in. w krajach skandynawskich i w Holandii – wymienia rozmówca redaktora Piaseckiego.

Shell bierze także udział w rewolucji cyfrowej. – Podążamy w kierunku wymiany danych z klientami, czym zwiększamy ich efektywność działania. Umożliwiamy klientom dostęp do danych transakcyjnych nie tylko związanych z zakupami paliwa, ale i coraz popularniejszymi opłatami drogowymi, co ma znaczenie w trudnych czasach. Wymiany danych dokonujemy poprzez API, co ma znaczenie szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw transportowych – tłumaczy Michał Niemiec.

Dla ponad stu tysięcy firm transportowych działających w Polsce to dobre wiadomości.

Materiał powstał we współpracy z Shell

Materiał powstał we współpracy z Shell

Shell od wielu lat wspiera kampanię „Profesjonalni kierowcy”. Jest to duża, licząca ponad pół mln osób grupa, od której zależy funkcjonowanie nie tylko transportu drogowego, ale i całej gospodarki. – Kierowca to atrakcyjny, ale i bardzo trudny zawód, o dużej odpowiedzialności. Dlatego zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w tej kampanii – tłumaczy Michał Niemiec.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Wiadomo już, czy Sekwana nadaje się do pływania. Organizatorzy Igrzysk Olimpijskich zdecydowali
Biznes
Pierwsza od siedmiu lat awaria rakiety Muska. Może spłonąć 20 satelitów
Biznes
Niemcy chcą się pozbyć chińskich gigantów z sieci 5G. Stają do walki z Huawei i ZTE
Biznes
UE chce, by dane napędzały biznes. Ale polskie firmy mają obawy
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biznes
„Efekt Hollywood” bije w polskie kina: dwa kwartały spadków
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą