Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Dynamic pricing to strategia ustalania cen produktów lub usług dynamicznie, na podstawie aktualnych warunków rynkowych, zmiennych parametrów klienta oraz zachowania konkurencji. Niektóre praktyki zautomatyzowanego pricingu i monitoringu cen, w tym z użyciem narzędzi AI, mogą naruszać przepisy antymonopolowe.

Publikacja: 17.11.2023 02:00

Ustalanie cen z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Foto: Adobe stock

Rozwój technologiczny nieustannie zmienia podejście do tworzenia i stosowania prawa. Ewoluuje także sposób, w jaki przedsiębiorstwa mogą potencjalnie naruszać przepisy, w tym antymonopolowe. Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji (AI) zaobserwować można jej wpływ na tę i wiele innych dziedzin prawa. W ostatnim czasie, wśród narzędzi opartych o AI, rośnie znaczenie różnego rodzaju algorytmów i oprogramowania, mających na celu umożliwienie obserwowania i bieżącego monitorowania cen, w tym stosowanych przez podmioty konkurencyjne. Dynamic pricing, czyli dynamiczne wycenianie lub dynamiczne zarządzanie ceną, wiele zyskuje na wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego