Presja regulacji wymusi odpowiedzialność w biznesie

Chociaż to względy wizerunkowe najczęściej stoją za zaangażowaniem firm w środowiskowe i społeczne działania CSR, to coraz większe znaczenie mają tu wymagania prawne, a także oczekiwania pracowników i klientów.

Publikacja: 07.12.2022 14:31

Presja regulacji wymusi odpowiedzialność w biznesie

Foto: Adobe Stock

Tym, co najbardziej dziś wpływa na rozwój CSR, czyli odpowiedzialnego, zrównoważonego podejścia do prowadzenia biznesu, jest konieczność dostosowania się do unijnych wymogów, w tym do obowiązku raportowania danych pozafinansowych. Tak uważa najwięcej, bo 53 proc. uczestników tegorocznej 7. edycji barometru Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, „CSR w praktyce”, które objęło 113 różnej wielkości firm (nieco ponad połowę stanowiły spółki z francuskim kapitałem). „Rzeczpospolita” opisuje je jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne