Reklama
Rozwiń

Presja regulacji wymusi odpowiedzialność w biznesie

Chociaż to względy wizerunkowe najczęściej stoją za zaangażowaniem firm w środowiskowe i społeczne działania CSR, to coraz większe znaczenie mają tu wymagania prawne, a także oczekiwania pracowników i klientów.

Publikacja: 07.12.2022 14:31

Presja regulacji wymusi odpowiedzialność w biznesie

Foto: Adobe Stock

Tym, co najbardziej dziś wpływa na rozwój CSR, czyli odpowiedzialnego, zrównoważonego podejścia do prowadzenia biznesu, jest konieczność dostosowania się do unijnych wymogów, w tym do obowiązku raportowania danych pozafinansowych. Tak uważa najwięcej, bo 53 proc. uczestników tegorocznej 7. edycji barometru Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, „CSR w praktyce”, które objęło 113 różnej wielkości firm (nieco ponad połowę stanowiły spółki z francuskim kapitałem). „Rzeczpospolita” opisuje je jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Revolut zrobi rewolucję na polskim rynku komórkowym? Sprawdzamy
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec