Reklama
Reklama

Ruch wspiera rynek imprez masowych

Kioski staną się największą siecią dystrybucji biletów na takie wydarzenia, jak zawody sportowe, targi i pokazy – ustaliła „Rzeczpospolita".

Publikacja: 26.04.2016 22:00

Ruch wspiera rynek imprez masowych

Spółka Ruch podpisała umowę o współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, graczem, który kontroluje 55 proc. rodzimego rynku targowego wartego 250 mln zł.

MTP działa jednak również w segmencie innych imprez masowych. – Organizujemy w sumie około 100 imprez rocznie, nie tylko w Poznaniu, ale i w Lublinie, Krakowie, Sosnowcu czy Warszawie. W portfolio mamy takie wydarzenia, jak Cavaliada, która w dziennie gromadzi w zależności od miasta od 3,5 do 11 tys. widzów, Rybomania, przyciągająca w samym Poznaniu czy Sosnowcu po 50–60 tys. osób, albo Motor Show. Tę wystawę motoryzacyjną przez trzy dni zwiedziło 133 tys. gości – wylicza w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.

Jego zdaniem kluczowe jest dotarcie z ofertą imprez masowych do potencjalnych widzów. – Do tej pory w mniejszych miejscowościach był problem z dotarciem do odbiorców. Zlokalizowana w całej Polsce sieć kiosków teraz to ułatwi – podkreśla.

Bilety MTP będą dostępne w całej sieci 2 tys. kiosków. Jak wyjaśnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, kioskarz będzie drukował bilety w postaci kodu paskowego na dowolnie wybraną przez klienta imprezę MTP. – To nasz pierwszy partner, największy w kraju. Chcemy jednak współpracować również z kolejnymi. Widzimy, że poza dużymi miastami brakuje miejsc, w których można byłoby kupić bilety, a zauważamy duże zainteresowanie taką ofertą. Nasza sieć mogłaby stać się sprzedawcą wejściówek na najróżniejsze imprezy, nie tylko te o charakterze ogólnokrajowym, ale również te mniejsze, mające ograniczony lokalny zasięg – wyjaśnia.

Kioski mają sprzedawać więc bilety m.in. na targi, pokazy, zawody sportowe, zarówno piłki nożnej, żużla, jak i siatkówki, wydarzenia kulturalne, koncerty, a nawet konferencje. – Dodajemy do kiosków kolejną usługę. Wciąż tą kluczową pozostaje Paczka w Ruchu. Od kwietnia za pośrednictwem naszej sieci można nie tylko odbierać, ale również nadawać paczki. Usługa dostępna jest w naszej sieci 2 tys. kiosków oraz 500 punktach partnerskich – dodaje Dariusz Stolarczyk.

Reklama
Reklama

Rynek biletów w Polsce dynamicznie rośnie. Same zwyżki w branży targowej szacuje się na 17 proc. rocznie. Do rynków Europy Zachodniej wciąż jednak nam daleko. Głównie pod względem cen. – Średnio są one czterokrotnie niższe od tych w Niemczech – tłumaczy Tomasz Kobierski.

Spółka Ruch podpisała umowę o współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, graczem, który kontroluje 55 proc. rodzimego rynku targowego wartego 250 mln zł.

MTP działa jednak również w segmencie innych imprez masowych. – Organizujemy w sumie około 100 imprez rocznie, nie tylko w Poznaniu, ale i w Lublinie, Krakowie, Sosnowcu czy Warszawie. W portfolio mamy takie wydarzenia, jak Cavaliada, która w dziennie gromadzi w zależności od miasta od 3,5 do 11 tys. widzów, Rybomania, przyciągająca w samym Poznaniu czy Sosnowcu po 50–60 tys. osób, albo Motor Show. Tę wystawę motoryzacyjną przez trzy dni zwiedziło 133 tys. gości – wylicza w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.

Reklama
Biznes
Rosyjskie drony uderzyły w fabrykę polskiej firmy. Są ranni
Biznes
Ścięte rekomendacje dla producentów gier. Faworyt inwestorów jest już tylko jeden
Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama