Spółka Ruch podpisała umowę o współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, graczem, który kontroluje 55 proc. rodzimego rynku targowego wartego 250 mln zł.
MTP działa jednak również w segmencie innych imprez masowych. – Organizujemy w sumie około 100 imprez rocznie, nie tylko w Poznaniu, ale i w Lublinie, Krakowie, Sosnowcu czy Warszawie. W portfolio mamy takie wydarzenia, jak Cavaliada, która w dziennie gromadzi w zależności od miasta od 3,5 do 11 tys. widzów, Rybomania, przyciągająca w samym Poznaniu czy Sosnowcu po 50–60 tys. osób, albo Motor Show. Tę wystawę motoryzacyjną przez trzy dni zwiedziło 133 tys. gości – wylicza w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.
Jego zdaniem kluczowe jest dotarcie z ofertą imprez masowych do potencjalnych widzów. – Do tej pory w mniejszych miejscowościach był problem z dotarciem do odbiorców. Zlokalizowana w całej Polsce sieć kiosków teraz to ułatwi – podkreśla.
Bilety MTP będą dostępne w całej sieci 2 tys. kiosków. Jak wyjaśnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, kioskarz będzie drukował bilety w postaci kodu paskowego na dowolnie wybraną przez klienta imprezę MTP. – To nasz pierwszy partner, największy w kraju. Chcemy jednak współpracować również z kolejnymi. Widzimy, że poza dużymi miastami brakuje miejsc, w których można byłoby kupić bilety, a zauważamy duże zainteresowanie taką ofertą. Nasza sieć mogłaby stać się sprzedawcą wejściówek na najróżniejsze imprezy, nie tylko te o charakterze ogólnokrajowym, ale również te mniejsze, mające ograniczony lokalny zasięg – wyjaśnia.
Kioski mają sprzedawać więc bilety m.in. na targi, pokazy, zawody sportowe, zarówno piłki nożnej, żużla, jak i siatkówki, wydarzenia kulturalne, koncerty, a nawet konferencje. – Dodajemy do kiosków kolejną usługę. Wciąż tą kluczową pozostaje Paczka w Ruchu. Od kwietnia za pośrednictwem naszej sieci można nie tylko odbierać, ale również nadawać paczki. Usługa dostępna jest w naszej sieci 2 tys. kiosków oraz 500 punktach partnerskich – dodaje Dariusz Stolarczyk.