Jednocyfrowy spadek liczby sprzedanych telefonów komórkowych przy dwucyfrowym wzroście wartości przychodów z tego tytułu. Tak wyglądać miał polski rynek aparatów mobilnych, segment istotny dla wyników telekomów w I półroczu br.
To dla firm działających w tym biznesie dobra informacja, zważywszy, że prognozy firmy analitycznej IDC dla świata mówią, iż w 2022 roku sprzeda się o 3 proc. aparatów mniej, a w regionie Europy Środkowo-wschodniej naznaczonym przez wojnę o Ukrainę nawet o 22 proc. mniej niż rok temu.
Operatorzy telekomunikacyjni sprzedający mniej więcej połowę smartfonów w Polsce deklarują, że ta część biznesu idzie im w br. nieźle.
– Sprzedaż smartfonów w naszej sieci utrzymuje się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku. Widzimy również, że klienci chętniej wybierali urządzenia z wyższych półek cenowych, co przełożyło się na wzrost średniej ceny – informuje w odpowiedzi na pytania „Rzeczpospolitej” T-Mobile Polska.
Czytaj więcej
We współpracy z Microsoftem pionier streamingu szykuje tańszy plan zawierający reklamy. Ma to być recepta na odejścia klientów i rosnącą konkurencję innych serwisów.