Tiger rusza do walki z red bullem w Europie

Po sukcesie w Polsce firma FoodCare rusza na podbój europejskiego rynku napoi energetycznych. W planach ma także wejście do Chin

Publikacja: 08.12.2009 00:34

– Dajemy sobie trzy lata na to, aby znaleźć się w ścisłej czołówce europejskiego rynku napoi energetycznych, gdzie dominują Red Bull oraz Burn produkowany przez Coca-Colę – zapowiada Wiesław Włodarski, właściciel i prezes FoodCare.

Stworzona przez tę firmę marka Tiger po pokonaniu bezkonkurencyjnego przez wiele lat red bulla jest już liderem w Polsce. Obecnie niemal co trzeci litr napoju energetycznego wypijanego przez Polaków to właśnie Tiger. Marka ta ma także największe udziały pod względem wartości sprzedaży: wynoszą ok. 30 proc.

FoodCare chce rozwijać za granicą także sprzedaż płatków zbożowych Fitella. W przyszłym roku firma otworzy trzy spółki zależne w Europie, które zajmą się bezpośrednią dystrybucją jej produktów. Włodarski nie zdradza na razie, w których krajach powstaną. Tylko w 2010 r. FoodCare zamierza wydać na ekspansję zagraniczną kilkadziesiąt milionów złotych. W kolejnych latach wydatki mają być podobne. Powstaną także następne spółki zależne.

[wyimek]480 mln zł - na tyle można szacować przychody FoodCare w 2009 r. [/wyimek]

Kolejnym etapem ekspansji zagranicznej tigera mają być Chiny. FoodCare chce tam wejść w 2015 r.

W Polsce popyt na napoje energetyczne zaczyna się stabilizować. Firma badawcza Nielsen podaje, że w ciągu trzech kwartałów 2009 r. wydaliśmy na nie ok. 520 mln zł, o 1 proc. więcej niż rok temu. FoodCare liczy na dalszy wzrost sprzedaży tigera, m.in. dzięki rozszerzeniu oferty o wodę o właściwościach napoju energetycznego. Produkuje ją w otwartej w tym roku fabryce w Niepołomicach.

W październiku 2009 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zgodził się na sprzedaż należącej do FoodCare marki Gellwe. Za ok. 150 mln zł miał ją kupić norweski koncern Rieber Foods, właściciel Delecty.

– Obecnie nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą marki Gellwe i przede wszystkim chcemy się skupić na wykorzystaniu jej potencjału – mówi Włodarski. Dodaje, że jest skłonny ponownie rozważyć taką możliwość, gdy pojawi się „wyjątkowa oferta”.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca