– Dajemy sobie trzy lata na to, aby znaleźć się w ścisłej czołówce europejskiego rynku napoi energetycznych, gdzie dominują Red Bull oraz Burn produkowany przez Coca-Colę – zapowiada Wiesław Włodarski, właściciel i prezes FoodCare.
Stworzona przez tę firmę marka Tiger po pokonaniu bezkonkurencyjnego przez wiele lat red bulla jest już liderem w Polsce. Obecnie niemal co trzeci litr napoju energetycznego wypijanego przez Polaków to właśnie Tiger. Marka ta ma także największe udziały pod względem wartości sprzedaży: wynoszą ok. 30 proc.
FoodCare chce rozwijać za granicą także sprzedaż płatków zbożowych Fitella. W przyszłym roku firma otworzy trzy spółki zależne w Europie, które zajmą się bezpośrednią dystrybucją jej produktów. Włodarski nie zdradza na razie, w których krajach powstaną. Tylko w 2010 r. FoodCare zamierza wydać na ekspansję zagraniczną kilkadziesiąt milionów złotych. W kolejnych latach wydatki mają być podobne. Powstaną także następne spółki zależne.
[wyimek]480 mln zł - na tyle można szacować przychody FoodCare w 2009 r. [/wyimek]
Kolejnym etapem ekspansji zagranicznej tigera mają być Chiny. FoodCare chce tam wejść w 2015 r.