Realizacja projektów jest planowana na lata 2010-2012, a łączna wartość inwestycji szacowana na 30 mln zł. - Usługi nowej generacji – oferowane dotychczas i zaproponowane na lata 2010-2012 przez Grupę Integer.pl – powinny być absolutnym standardem rynkowym - mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.
Zapewnia, że właśnie do takiej sytuacji firma zmierza. - Trudno było spodziewać się tak zaawansowanych działań w momencie, kiedy na rynku działał tylko jeden operator. Jednak dzięki przepisom unijnym – w tym częściowej liberalizacji sektora pocztowego – możliwe i realne jest dążenie do tego, by usługi i produkty oferowane na polskim rynku nosiły znamiona innowacji i nowoczesności, osiągając wysoki, nawet światowy, poziom – mówi Brzoska. Jest przekonany, że wdrażanie nowoczesnych rozwiązań - szczególnie po latach stagnacji i zaniedbania sektora pocztowego - jest dla polskiego rynku wielką szansą.
Należący do grupy InPost – jest coraz bardziej liczącym się w Polsce, ale także w Europie operatorem pocztowym. - Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu unowocześnienie i zinformatyzowanie procesów związanych z obsługą rynku listów i paczek oraz systemu masowych płatności. Odważna strategia biznesowa firmy – oparta na wchodzeniu w niszowe i niezauważane dotychczas przez innych operatorów rynki – sprawia, że InPost wraz z Grupą Integer.pl osiągnął europejskie standardy w zakresie innowacji i rozwoju - przekonuje Brzoska. To właśnie z InPost związane są najważniejsze plany grupy.
Kluczowym celem firmy w 2010 roku jest również budowanie jego roli jako strategicznego usługodawcy branży e-commerce. Pierwszym krokiem do tego było uruchomienie w 2009 roku usługi Paczkomaty 24/7 – nowoczesnej usługi wysyłkowej, która umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek w wybranym miejscu i o dowolnej porze przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
InPost zaangażował się też w innowacyjny projekt z zakresu outsourcingu e-dokumentów. Operator – wspólnie z krakowską firmą Fibra-Hallo.pl – będzie uczestniczył w nowatorskim procesie kompleksowej obsługi korespondencji. Poczta hybrydowa łączy funkcjonalność poczty elektronicznej i cechy tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych. - Usługa umożliwia przeniesienie całego procesu związanego z nadawaniem korespondencji – włącznie z dostarczeniem odbiorcy końcowemu – na podmioty zewnętrzne - wyjaśnia Brzoska.