Luksusowe marki znów się sprzedają

Światowy potentat na rynku, koncern LVMH, w trzecim kwartale zanotował wzrost sprzedaży o 23 proc. Analitycy są zgodni - klienci znów kupują luksusowe towary

Publikacja: 14.10.2010 14:39

Francuski koncern LVMH (m.in. marki Louis Vuitton, Dior,Fendi) podał właśnie, że jego kwartalne przychody wzrosły w ujęciu rocznym 23 proc. do 5,11 mld euro. Wynik jest nawet lepszy od prognoz analityków, spodziewających się 4,8 mld euro. Dodatkowo notowaniom akcji pomogły zapowiedzi władz LVMH, że koncern jest zainteresowany przejęciami firm na najbardziej obiecujących rynkach, co oznacza prawdopodobnie Azję z Chinami na czele.

Tym bardziej, że za tak dobrym wynikiem kwartalnym stoi zwłaszcza ożywienie popytu azjatyckich konsumentów.

Jednak LVMH sprzedaje nie tylko luksusową odzież czy akcesoria. W segmencie alkoholi wzrost sprzedaży wyniósł 24 proc., w zegarkach i biżuterii 31 proc.

- Wyniki potwierdzają, że na całym świecie popyt na dobra luksusowe rośnie - napisali w raporcie analitycy Citigroup.

Potwierdzają to także inne firmy - wczoraj dobrymi wynikami zaskoczyło rynek brytyjskie Burberry - firma podniosłą także prognozę rocznych przychodów głównie z dystrybucji hurtowej. O powrocie koniunktury mówią też takie firmy jak Hermes czy Tiffany&Co.

Rynek dóbr luksusowych (odzież, biżuteria, akcesoria) w 2009 r. warty był 153 mld euro, a w porównaniu do 2008 r. stracił ponad 6 proc.

Przetoczyła się także fala bankructw bardzo znanych marek jak Christian Lacroix. Na ten rok prognozy są optymistyczne - analitycy z mediolańskiego Bain&Company spodziewają się wzrostu wydatków o 5 proc. do 160 mld euro. Także obecne na polskim rynku firmy jak Paradise Group (Burberry, Kenzo, Hugo Boss) zauważają już od letnich miesięcy wzrost sprzedaży.

Francuski koncern LVMH (m.in. marki Louis Vuitton, Dior,Fendi) podał właśnie, że jego kwartalne przychody wzrosły w ujęciu rocznym 23 proc. do 5,11 mld euro. Wynik jest nawet lepszy od prognoz analityków, spodziewających się 4,8 mld euro. Dodatkowo notowaniom akcji pomogły zapowiedzi władz LVMH, że koncern jest zainteresowany przejęciami firm na najbardziej obiecujących rynkach, co oznacza prawdopodobnie Azję z Chinami na czele.

Tym bardziej, że za tak dobrym wynikiem kwartalnym stoi zwłaszcza ożywienie popytu azjatyckich konsumentów.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?