Jak podała wczoraj wieczorem portugalska grupa handlowa Jeronimo Martins do której należy Biedronka obroty polskiej sieci według wstępnych danych wzrosły 29,1 proc. do ponad 4,8 mld euro. Wzrost liczony w polskiej walucie wyniósł 19,5 proc. a jeśli przyjmiemy średni kurs euro za 2010 r. wówczas obroty Biedronki wynoszą ponad 19,2 mld zł. Patrząc na wyniki poszczególnych kwartałów najwyższą dynamiką wykazał się pierwszy kwartał 2010 r. - 36,7 proc. zaś najniższą trzeci z 25,5 proc. W ostatnim kwartale ubiegłego roku wzrost wyniósł 27,7 proc.
Biedronka ma już 1649 sklepów, a w ciągu roku przybyło ich 183. Jeśli wyniki nowych placówek zostaną wyłączone z ogółu przychodów to wówczas wzrost sprzedaży sieci wynosi 11,6 proc. Ogółem Jeronimo Martins zanotowało w ub.r. wzrost sprzedaży o 18,7 proc. do 8,7 mld euro. Firma uruchomiła 197 nowych placówek, a jej polska część odpowiada już za 55 proc. ogółu obrotów.