W 2010 r. sprzedaż sprzętu spadła o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Jednak już w ostatnim kwartale sytuacja się poprawiła. Styczniowe zwyżki także wyglądają imponująco. Zwłaszcza że wzrosła sprzedaż w większości kategorii, a w przypadku niektórych naprawdę bardzo mocno.
Sprzedaż smartfonów wzrosła aż o 182 proc., telewizyjnych dekoderów o 76 proc., a laptopów o 20,5 proc. O 15,3 proc. wzrosło też zainteresowanie telewizorami. – Rynek elektroniki użytkowej będzie rósł, i to we wszystkich kategoriach produktowych. W tym roku może zyskać nawet ok. 5 proc. – mówi Ireneusz Smaga, prezes polskiego oddziału Panasonic.
Także sprzęt AGD zyskuje po fatalnym roku – sprzedaż małego wzrosła w styczniu o 19,6 proc., a dużego o 13,9 proc. – W tym roku sprzedaż dużego sprzętu AGD wzrośnie zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska.
Nadal w odwrocie są odtwarzacze MP3, stacjonarne komputery i sprzęt audio – ze spadkami sprzedaży 15 – 30 proc.
22,8 mld zł tyle w tym roku mają wydać Polacy na sprzęt elektroniczny