Firma podaje, że poglądy Lanciego na przyszły rozwój firmy różniły się od stanowiska większości członków zarządu i pomimo kilkumiesięcznych rozmów nie udało się osiągnąć porozumienia w tym zakresie.
- Komputery osobiste będą nadal odgrywać kluczową rolę w naszej działalności. Ponadto, wkraczamy na nowy rynek urządzeń przenośnych, w który będziemy stale inwestować, tak aby stać się jednym z czołowych graczy - mówi J.T. Wang, obecny prezes Acer.
Już wcześniej w wywiadach zapowiadał, że firma w tym roku chce sprzedać do 10 mln tabletów i zdobyć ok 20 proc. udziału w tym segmencie rynku.
Czy faktycznie rozbieżności co do dalszej strategii były jedyną przyczyną rezygnacji? Dane pokazują, że pozycja Acer na rynku nie jest tak mocna, jak w latach wcześniejszych. Z niedawnego raportu firm IHS i iSuppli wynika, że w czwartym kwartale 2010 r. Acer miał 10,2 proc. udziału w globalnej sprzedaży komputerów i wraz z Lenovo zajmuje trzecia pozycję. Wyprzedza go Dell z 12,1 proc. oraz HP z 19,4 proc. Dodatkowo jak czytamy w raporcie choć porównując czwarty kwartał z trzecim wszystkie firmy zwiększyły w ujęciu ilościowym sprzedaż to w przypadku Acera spadła ona aż 12,9 proc. Rynek w tym okresie zwiększył się o 5,7 proc.