Tablet Motorola Xoom, który pojawił się na rynku w lutym, miał być pierwszym zwiastunem wysypu podobnych urządzeń różnych producentów. Lawinę premier miał przynieść przełom pierwszego i drugiego kwartału roku.
Tak się jednak nie stało. Kolejni gracze informują o przesunięciu wprowadzenia nowości na rynek, bogatsi o doświadczenie Motoroli, która sprzedała – według szacunków analityków Deutsche Banku, realne dane nie są na razie jawne – tylko około 100 tys. sztuk tabletu Xoom. Dla porównania najnowszy iPad 2 Apple'a tylko w ciągu pierwszego weekendu sprzedaży trafił do ok. 300 tys. klientów.
Według Deutsche Banku jednym z powodów rozczarowania tabletem Motoroli jest użyty system operacyjny Google Android 3, oferujący użytkownikom znacznie mniejszy wybór dodatkowych aplikacji niż iPad.
O przełożeniu premiery swojego tabletu Eee Pad poinformował właśnie tajwański Asus. Urządzenie miało trafić do sklepów na początku tego tygodnia, ale stanie się to za co najmniej kilka tygodni. Wcześniej premierę swojego BlackBerry PlayBook przekładał kanadyjski Research In Motion.
Kolejnym powodem opóźnień są zmniejszone z powodu skutków trzęsienia ziemi moce produkcyjne japońskich fabryk takich komponentów jak ekrany dotykowe. O kłopotach z ich kupnem informował m.in. HTC, producent smartfonów, który w drugim kwartale wprowadzi na rynek swój pierwszy tablet – Flyer.