W 2009 r. konsumenci na świecie wydali 280 mld dolarów na mocne alkohole i 180 mln na wino — podał dyrektor dorocznych targów win i alkoholi w Bordeaux, Vinexpo, Robert Beynat. W tej edycji zgromadziły 2400 dostawców z 47 krajów i gościły 50 tys klientów.
- Ta zawrotna liczba, równa 320 mld euro, oznacza, że wartość spożywanych napojów alkoholowych jest trzykrotnie większa od produkcji przemysłu lotniczego. A rynek ten rozwija się nadal mimo kryzysu — dodał Beynat.
Eksperci obecni na targach stwierdzili, że Włochy przegoniły Francję pod względem ilości eksportowanego wina i wskazali na Argentynę jako przyszłego lidera na światowym rynku..
W 2010 r. Francja zachowała pierwsze miejsce jako eksporter pod względem wartości, osiągając 8 mld euro. Włosi zwiększyli swój eksport o 14 proc. do 4 mld, ale wyprzedzili Francuzów eksportując więcej wina..
- Mamy za sobą 4 tys. lat tradycji w produkcji wina, dysponujemy różnymi klimatami, rodzajami gleby i 350 szczepami winorośli. To atrakcyjne dla konsumentów — podkreślił Umberto Vattani z włoskiej komisji handlu zagranicznego.