Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Strategie browarów i sprzedawców do zmiany

Popularne dotychczas na rynku „piwnym” obniżki cenowe czy specjalne oferty stosowane przez producentów i dystrybutorów piwa miałyby być niedozwolone.

Publikacja: 11.04.2025 08:45

Paulina Kumkowska, Tomasz Kaczyński: Strategie browarów i sprzedawców do zmiany

Foto: Adobe Stock

W marcu 2025 r. do konsultacji publicznych trafił projekt ustawy „o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych”, przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia. Projekt ten jest częścią szeroko zakrojonej polityki mającej na celu ograniczenie negatywnych skutków nadmiernego spożycia alkoholu, które stanowią w Polsce poważny problem zdrowotny, społeczny i ekonomiczny.

Cel nowych regulacji wydaje się oczywiście zasadny. Diabeł jak zwykle tkwi jednak w szczegółach. Zapożyczenie regulacji refundacyjnych do obrotu alkoholem, wątpliwości interpretacyjne, pominięcie wstępnych konsultacji z przedstawicielami branży, której regulacja dotyczy, oraz techniczny charakter przepisów – wymagający notyfikacji do Komisji Europejskiej, zapowiadają szerszą debatę w ramach procesu legislacyjnego.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Mgłosiek: Minister sprawiedliwości powiększa bezprawie w sądach
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama