iPad na rynku: szał ogarnął kupujących

Pod sklepami Apple'a czekają tłumy, kurs akcji przekracza 600 dol., a wycena rynkowa firmy – niebotyczne 560 mld dol. W Polsce iPad będzie dostępny od 23 marca

Publikacja: 16.03.2012 14:20

iPad na rynku: szał ogarnął kupujących

Foto: AFP

Znów szaleństwo ogarnęło fanów urządzeń Apple'a. Tuż przed piątkową premierą rynkową nowego iPada pod sklepami firmowymi tłumy po kilkanaście godzin oczekują na możliwość kupienia tych gadżetów. Analitycy wróżą kolejne rekordy sprzedaży.

- Przyjechałem z Rosji, żeby kupić iPada dla mojego trzyletniego syna Dawida – opowiadał w Tokio agencji Reuters Oleg Konowałow, rosyjski dystrybutor prasy. – Każdy w Rosji pragnie iPada, ale żeby go kupić w naszym kraju, musielibyśmy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Tuż po otwarciu sklepów w Australii, do której z racji strefy czasowej iPad dotarł w pierwszej kolejności, kurs akcji Apple przekroczył rekordowe 600 dol. za sztukę, a od początku tego roku zdrożał aż o 45 proc. Obecna wycena podnosi wartość rynkową firmy z logo jabłka do niebotycznych 560 mld dol. Tym samym Apple umocnił się na pozycji najbardziej wartościowej firmy świata, dystansując drugi w kolejności koncern paliwowy Exxon Mobil.

Od premiery rynkowej pierwszego iPada do końca 2011 roku klienci kupili 55 mln tych urządzeń - zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji. Wyniki sprzedaży trzeciego modelu tego urządzenia mają być jeszcze lepsze. Według prognoz banku inwestycyjnego Canaccord Genuity w samym tylko 2012 roku może zostać sprzedanych aż 65,6 mln tabletów Apple. Analitycy Canaccord podnieśli w związku z tym cenę docelową akcji firmy z 665 dol. do 710 dol.

iPad trzeciej generacji, najnowsze dziecko firmy Apple, wszedł 16 marca na rynek w 10 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Premiera przebiega zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami mimo krążących kilka dni temu plotek o przełożeniu akcji na 19 marca. Miało to być spowodowane zbyt dużym popytem na urządzenia dostępne w przedsprzedaży i opóźnieniami w uzupełnieniu zapasów.

Polska po raz pierwszy znalazła się w drugiej turze krajów, do których iPad dotrze wkrótce po amerykańskiej premierze, 23 marca. Wraz z nami nowe urządzenie Apple'a trafi do grupy 25 krajów, w tym do Norwegii, Holandii i Czech. Do tej pory mieliśmy względem USA kilka tygodni opóźnienia.

Znów szaleństwo ogarnęło fanów urządzeń Apple'a. Tuż przed piątkową premierą rynkową nowego iPada pod sklepami firmowymi tłumy po kilkanaście godzin oczekują na możliwość kupienia tych gadżetów. Analitycy wróżą kolejne rekordy sprzedaży.

- Przyjechałem z Rosji, żeby kupić iPada dla mojego trzyletniego syna Dawida – opowiadał w Tokio agencji Reuters Oleg Konowałow, rosyjski dystrybutor prasy. – Każdy w Rosji pragnie iPada, ale żeby go kupić w naszym kraju, musielibyśmy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca