Reklama

Niedaleko od światowej szosy

Najlepsza infrastruktura transportowo-logistyczna jest w Singapurze. Wśród 155 ocenionych krajów, Polska na 30 miejscu przed m.in. Nową Zelandią i Czechami

Aktualizacja: 20.05.2012 10:46 Publikacja: 19.05.2012 14:24

Niedaleko od światowej szosy

Foto: Fotorzepa, Iwona Kaczanowska

Ranking logistycznej infrastruktury opublikował Bank Światowy. To trzecie tego typu zestawienie ekspertów banku. Pierwsze było w 2007 r, drugie w 2010. Podstawą oceny jest sześć kryteriów: procedury celne; infrastruktura transportowa; usługi logistyczne (agencje celne, operatorzy transportowi); możliwość śledzenie drogi towarów; terminowość dostaw i trudności w organizacji przewozów międzynarodowych. Oceniający przedstawiciele biznesu logistycznego mieli do dyspozycji od 1-5 punktów w każdej kategorii.

Na czele Singapur (4,13 pkt) - państwo na wyspie na południu Malezji; jeden z największych portów świata. Za nim Hongkong (4,12 pkt.) i Finlandia (4,05 pkt.). W pierwszej dziesiątce są jeszcze: Niemcy, Holandia, Dania, Belgia, Japonia, USA i Wielka Brytania. Dominuje więc Europa (6 krajów).

Polska znalazła się na 30 miejsce, wyprzedzając m.in. Nową Zelandię, Czechów (44 miejsce), którzy mają o wiele lepsze drogi od naszych; Islandię, Węgrów, Słowaków, Słoweńców, Cypr, Chorwację, Litwę (58 miejsce), Estonię (65) i Łotwę (76).

Najwyżej oceniono terminowość dostaw (19 miejsce w świecie). Procedury celne i praca celników jest na 28 miejscu w świecie, a najgorzej wypadła oczywiście infrastruktura drogowa (42 miejsce) i śledzenie drogi towarów (37 miejsce).

Z naszych sąsiadów Ukraina jest 66; Rosja na 95 miejscu (fatalna ocena tamtejszych służb celnych oraz granic), Białoruś - 91. Najgorzej w Europie wypada Mołdawia (132 miejsce).

Reklama
Reklama

Najgorzej i najtrudniej transport ma tam gdzie najbiedniej - Sierra Leone, Nepalu, Czadzie, na Haiti, Dżibuti i ostatnim Burundi.

Ranking logistycznej infrastruktury opublikował Bank Światowy. To trzecie tego typu zestawienie ekspertów banku. Pierwsze było w 2007 r, drugie w 2010. Podstawą oceny jest sześć kryteriów: procedury celne; infrastruktura transportowa; usługi logistyczne (agencje celne, operatorzy transportowi); możliwość śledzenie drogi towarów; terminowość dostaw i trudności w organizacji przewozów międzynarodowych. Oceniający przedstawiciele biznesu logistycznego mieli do dyspozycji od 1-5 punktów w każdej kategorii.

Na czele Singapur (4,13 pkt) - państwo na wyspie na południu Malezji; jeden z największych portów świata. Za nim Hongkong (4,12 pkt.) i Finlandia (4,05 pkt.). W pierwszej dziesiątce są jeszcze: Niemcy, Holandia, Dania, Belgia, Japonia, USA i Wielka Brytania. Dominuje więc Europa (6 krajów).

Reklama
Biznes
USA i Chiny przedłużają rozejm, KPO dla HoReCa pod lupą, UE murem za Ukrainą
Biznes
Dlaczego warto budować własną zbrojeniówkę? Lekcja kolejna
Biznes
Jak globalne koncerny wspierają Izrael w wojnie w Strefie Gazy
Biznes
Spadek cen mieszkań, Prezydent przeciw wiatrakom, eksport chipów do Chin
Biznes
Smartfony stały się łatwym łupem dla cyberprzestępców
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama