Reklama

Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm

Kazachski rynek e-handlu rośnie w imponującym tempie. W ciągu ostatnich 7 lat jego wartość zwiększyła się siedmiokrotnie. W 2024 roku ponad 8 mln użytkowników wydało na zakupy online ponad 6 mld dolarów. To także szansa dla polskich firm.

Publikacja: 12.08.2025 23:56

Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm

Kazachowie coraz więcej kupują online

Foto: Adobe Stock

Ten dynamiczny rozwój otwiera nowe możliwości dla polskich przedsiębiorstw, zarówno producentów , jak i dostawców rozwiązań cyfrowych. Według prognoz kazachskiego rządu udział handlu elektronicznego w handlu detalicznym ma do 2030 r. sięgnąć 20 proc. Kazachstan w ostatnich latach poczynił znaczące postępy w cyfryzacji gospodarki. Kraj ten może pochwalić się najwyższym wskaźnikiem penetracji internetu w Azji Centralnej (92 proc. populacji) oraz największą liczbą użytkowników mediów społecznościowych w regionie. Według danych hongkońskiej agencji HKTDC Research, na wyraźne przyspieszenie procesu digitalizacji gospodarki, także w Kazachstanie, wpływ miała pandemia Covid-19, która zmieniła nawyki zakupowe konsumentów, którzy coraz częściej kupuje w internecie. Ważną rolę odegrał również rozwój cyfrowych systemów płatniczych, które wprost przełożyły się na ekspansję sektora e-commerce. 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Eksport
Polska i Japonia chcą współpracować na rzecz Ukrainy
Eksport
Od japońskich robotów w Polsce do polskich w Japonii
Eksport
Polska i Japonia to strategiczni partnerzy
Eksport
Wielka Brytania najdogodniejsza dla przedsiębiorców-ekspatów
Eksport
Polska w zielonej ofensywie: czy ma szanse wejścia na rynek wietnamski?
Reklama
Reklama