Reklama

Lufthansie najtrudniej w Azji

Niemiecki przewoźnik stwierdził, że rynki w Azji były szczególnie trudne w II kwartale, bez oznak poprawy, co może skłonić go do nowych działań dostosowawczych

Publikacja: 03.08.2013 20:20

Lufthansie najtrudniej w Azji

Foto: Bloomberg

Największa linia w Europie zmniejszyła kwartalny zysk operacyjny o 27 proc. do 431 mln euro, znacznie poniżej oczekiwanych 599 mln. Na ten wynik złożyły się niekorzystne kursy walutowe, koszty pracownicze i recesja w Europie.

Tradycyjni przewoźnicy europejscy dokonujący głębokiej restrukturyzacji starają się jak mogą przetrzymać okres spadku popytu i nasilenia konkurencji tanich linii i rywali z Bliskiego Wschodu.

- Azja jest naszym szczególnym problemem — stwierdziła szefowa pionu finansów Lufthansy, Simone Menne i wyjaśniła, że polowa spadku dochodów na ważnym japońskim rynny wynikała ze słabego jena. — Było tam ciężko w II kwartale. Nie dostrzegliśmy żadnych oznak ożywienia gospodarczego na podstawie rezerwacji miejsc — dodała.

Konkurenci z Chin zachowują się w Azji bardziej agresywnie, linie znad Zatoki zwiększają udział rynkowy w Azji Płd. -Wsch. — uważa — więc Niemcy muszą zastanowić się, co można zrobić dla zapewnienia wzrostu w tym regionie. Jedną z reakcji Lufthansy było zlikwidowanie na pewnych szlakach pierwszej klasy, a zachowanie tyko dwóch — biznes i ekonomicznej.

Niekorzystne kursy walutowe pozbawiły przewoźnika 23 mln euro zysku operacyjnego w I półroczu, ale program restrukturyzacji SCORE z likwidacją 3500 miejsc pracy pomógł ograniczyć skutki małego popytu na przewozy.

Reklama
Reklama

Lufthansa podtrzymała jednak prognozę rocznego zysku, bo redukcja kosztów przebiega planowo, a rezerwacja miejsc w Europie i Ameryce Płn. jest stabilna z tendencją do wzrostu.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama