Węgierski Malev zbankrutował na początku 2012 roku i rynek przewozów pasażerskich został przejęty przez również węgierskiego Wizz Aira, oraz irlandzkiego Ryanaira.
Solyom (jastrząb) jest linią prywatną, z kapitałem węgierskim, ale również pochodzącym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Omanu. Spotterzy, którzy opisywali przylot maszyny wyraźnie podkreślali, że jastrząb na ogonie maszyny ma „wyraźnie cechy arabskie".
Na początek przewoźnik ma operować sześcioma maszynami wypożyczonymi od brytyjskiej firmy leasingowej European Aviation Group. Pierwsze loty będą sprzedawane jako usługi czarterowe na zlecenie biur podróży, a potem w miarę uzyskiwania kolejnych licencji i samolotów, ma zacząć wykonywać połączenia rozkładowe.
W systemach rezerwacyjnych nie ma jeszcze sprzedaży biletów Solyoma, ale jak mówi prezes linii, Jozsef Vago planuje rozpocząć ją najpóźniej w październiku. Wtedy jego maszyny będą wykonywały połączenia na 22 trasach, w tym do 6 stolic państw europejskich.
W roku 2014 Solyom ma posiadać w swojej flocie 25 samolotów, a w 2017 - 50 maszyn, w tym 10 dalekiego zasięgu i zamierza stać się „pełnowymiarowym" przewoźnikiem regularnym, a nie niskokosztową linią lotniczą. Zamierza latać przede wszystkim do Północnej Afryki, na Bliski Wschód oraz do b.republik radzieckich.