Program skupu dotyczy ok.10 proc. akcji koncernu znajdujących się w wolnym obiegu, co nie Est rekordem wśród dużych firm amerykańskich, ale sama wiadomość wywołała wzrost jego akcji na Wall Street o ok.2 proc.
Skup akcji i wyższa dywidenda "odzwierciedlają notowane od dawna dobre wyniki operacyjne naszych działów, rosnący cash flow i nasze zaufanie do przyszłości" - oświadczył prezes Jim McNerney.
Nowa akcja skupu, po decyzji z 2007 r. o skupie własnych walorów za 800 mln zacznie się w 2014 r. Kwartalna dywidenda wzrośnie z 48,5 do 73 centów na akcję.
Boeing osiąga napływ przychodów i wolnej gotówki w miarę zwiększania tempa produkcji samolotów cywilnych, z zamiarem dostarczenia w tym roku 635-645 sztuk. Te przychody pomogą pokryć coraz gorsze wyniki działu sprzętu wojskowego, bo administracja ogranicza budżet na obronę. Koncern przygotowuje się do zainwestowania miliardów dolarów w nowe modele B737 MAX i B777X.
W dalszym ciągu nie została rozwiązana kwestia miejsca produkowania najnowszej wersji samolotu szerokokadłubowego, bo 31 tys. mechaników ze związku zawodowego IAM odrzuciło propozycję konowego układu zbiorowego, ich zdaniem mniej korzystnego, w zamian za zachowanie produkcji w regionie Seattle.