Allegro odpowiada za ok. 50 proc. handlu internetowego w Polsce, więc doskonałe wyniki tego serwisu pokazują, iż cała branża kończy półrocze w świetnych nastrojach. – W tym okresie wystawiono na sprzedaż ponad 290 mln ofert, co stanowi 21-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku – mówi Anna Tokarek, PR brand manager Allegro.pl.
Serwis specjalnie dla „Rz" przygotował podsumowanie półrocza, w którym, jak podaje, przeciętnie w każdym miesiącu aktywnych było 2,9 mln kupujących, ale zarejestrowało się także ponad 1 mln nowych użytkowników.
– Przeciętny użytkownik odwiedzał nasz serwis niemal 20 razy w miesiącu – dodaje Anna Tokarek.
Elektronika górą
Sprzęt RTV pozostaje jednym z fundamentów rynku, choć widać już zmiany, jeśli chodzi o bestsellery. Stabilizuje się rynek tabletów, choć miesięcznie sprzedaje się ich ciągle ok. 14 tys.