125 mln transakcji na Allegro

Tylko w pierwszym półroczu przez ten największy?w kraju serwis aukcyjny sprzedało się 125 mln przedmiotów.

Publikacja: 28.07.2014 05:00

125 mln transakcji na Allegro

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

 

Allegro odpowiada za ok. 50 proc. handlu internetowego w Polsce, więc doskonałe wyniki tego serwisu pokazują, iż cała branża kończy półrocze w świetnych nastrojach. – W tym okresie wystawiono na sprzedaż ponad 290 mln ofert, co stanowi 21-proc.  wzrost w stosunku do poprzedniego roku – mówi Anna Tokarek, PR brand manager Allegro.pl.

Serwis specjalnie dla „Rz" przygotował podsumowanie półrocza, w którym, jak podaje, przeciętnie w każdym miesiącu aktywnych było 2,9 mln kupujących, ale zarejestrowało się także ponad 1 mln nowych użytkowników.

– Przeciętny użytkownik odwiedzał nasz serwis niemal 20 razy w miesiącu – dodaje Anna Tokarek.

Elektronika górą

Sprzęt RTV pozostaje jednym z fundamentów rynku, choć widać już zmiany, jeśli chodzi o bestsellery. Stabilizuje się rynek tabletów, choć miesięcznie sprzedaje się ich ciągle ok. 14 tys.

Zdecydowanym liderem jest Samsung, który sprzedaje dwa razy więcej urządzeń niż Apple.

Hitami są też kupowane przez kierowców wideorejestratory oraz, tradycyjnie, konsole. Najpopularniejsza jest wciąż Xbox 360, mimo debiutów nowości, jak PlayStation 4. Powód to oczywiście ceny. Nowości kosztują ok. 1,7 tys. zł, podczas gdy starsze modele ok. 600 zł.

Allegro podkreśla spadającą sprzedaż aparatów fotograficznych i rosnące zainteresowanie telefonami, ale raczej ze średniej półki, za 500–800 zł.

Te dane korespondują z tym, co pisaliśmy już w „Rz" o kłopotach tradycyjnych sklepów sprzedających sprzęt. Coraz gorzej radzą sobie one z internetową konkurencją i w efekcie rocznie setkami znikają z rynku.

Poza RTV widać boom na sprzęt sportowy – zwłaszcza rowery. Ta kategoria zanotowała 25-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Sprzedało się 110 tys. rowerów. Rosną też ich ceny – średnia to 700–1000 zł.

Hitem jest też sprzęt ogrodowy. Liczba kupujących w kategorii dom i ogród wzrosła w marcu aż o 111 proc. Widać to po sprzedaży: średnio 418 kosiarek dziennie, zaś podkaszarek sprzedało się dotąd 93 tys. – dwa razy więcej niż rok temu.

W marcu średnio użytkownicy wydawali na zakupy w tej kategorii o 22 proc. więcej niż w ubiegłych latach.

Inni też są zadowoleni

Doskonałe wyniki potwierdzają też inni sprzedawcy, jak oferujący domowe akcesoria Westwing, który jest w Polsce od 2,5 roku. W tym czasie firma zdobyła 1 mln użytkowników i sprzedała 470 tys. produktów.

– Codziennie pojawia się na stronie pięć–dziesięć nowych kolekcji sprzedażowych, które są dostępne przez cztery–pięć dni. Cały czas oferujemy nowe produkty i marki – mówi Tomasz Kasperski, dyrektor zarządzający Westwing Polska.

– Dziś w internecie można wybrać towar z gamy znacznie szerszej niż w tradycyjnym sklepie: gdy największe markety mają w danej lokalizacji np. dziesięć pralek, my mamy ich trzy razy więcej. Można go kupić też znacznie taniej i nie trzeba na niego czekać, ponieważ dojedzie do domu tego samego dnia – mówi Mateusz Gołda, dyrektor ds. procesów biznesowych Neo24.pl.

Ten największy w Polsce e-sklep chce zawalczyć o jeszcze więcej klientów ekspresową dostawą sprzętu, który może trafić do klienta właśnie tego samego dnia. Taka opcja będzie kosztowała 39 zł; dostawa do 48 godzin jest darmowa.

Także serwis DaWanda informuje o skokowych zwyżkach – od grudnia o 50 proc. zwiększyła się liczba projektantów sprzedających swoje towary za jego pośrednictwem. O 900 tys. wzrosła też liczba zarejestrowanych użytkowników, a wizyt o 3 mln, do 18 mln.

Firma podkreśla, iż w gronie nowych rynków (działa u nas od 2012 r.) to Polska rozwija się najszybciej.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora, p.mazurkiewicz@rp.pl

Polska Dawanda bardzo międzynarodowa

Właśnie z Warszawy nowy międzynarodowy zespół będzie kierował pracą pięciu europejskich oddziałów serwisu DaWanda specjalizującego się w towarach od lokalnych twórców i artystów. Na jego czele stanie dotychczasowy szef DaWanda Polska Marcin Szałek, który wcześniej odpowiadał za rozwój Groupon Polska. Jako Chief Business Development Officer DaWandy Szałek będzie odpowiedzialny za rozwój serwisu na nowych rynkach (Włochy, Holandia, Francja, Wielka Brytania, Polska i kolejne kraje). Jego obowiązki obejmą również nowe strategiczne projekty rozszerzające portfolio firmy (w tym przejęcia i fuzje). Stworzenie międzynarodowego zespołu w Warszawie to decyzja Claudii Helming, założycielki i szefowej DaWandy. – Uznała, że polski oddział rozwija się najszybciej spośród wszystkich startujących w 2012 r. europejskich biur, a wiele zastosowanych przez nas rozwiązań wprowadzanych jest teraz w innych krajach –­ mówi Marcin Szałek. Trwa rekrutacja do zespołu. Z kolei nowym szefem polskiej DaWandy będzie Michał Gębala. Jest związany z firmą od początku. Do tej pory zajmował się rozwojem kategorii.

Allegro odpowiada za ok. 50 proc. handlu internetowego w Polsce, więc doskonałe wyniki tego serwisu pokazują, iż cała branża kończy półrocze w świetnych nastrojach. – W tym okresie wystawiono na sprzedaż ponad 290 mln ofert, co stanowi 21-proc.  wzrost w stosunku do poprzedniego roku – mówi Anna Tokarek, PR brand manager Allegro.pl.

Serwis specjalnie dla „Rz" przygotował podsumowanie półrocza, w którym, jak podaje, przeciętnie w każdym miesiącu aktywnych było 2,9 mln kupujących, ale zarejestrowało się także ponad 1 mln nowych użytkowników.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!