Dbamy o wspólną przyszłość

Pandemia postawiła przed wszystkimi, w tym przed firmami wiele wyzwań. Bardzo szybko potrzebne były niestandardowe działania.

Aktualizacja: 01.09.2021 22:45 Publikacja: 25.03.2021 17:00

Generali Polska już w marcu 2020 r. wdrożyła inicjatywy w celu wsparcia wszystkich swoich interesariuszy, szczególnie klientów, agentów, partnerów i pracowników. Ubezpieczyciel zaangażował się też w pomoc lokalnym społecznościom w walce z koronawirusem.

Zgodnie ze strategią Generali, chcemy być partnerem na całe życie dla naszych klientów. Dlatego zarówno w zakresie produktów, jak i sposobie obsługi i likwidacji szkód zostały wprowadzone zmiany, które wspierają klientów.

Z myślą o klientach...

W produktach zwiększyliśmy zakres ochrony. Wiele z tych rozwiązań wprowadziliśmy do oferty na stałe. Nasi klienci, małe i średnie firmy, przenieśli pracowników do pracy z domu. Ważne było, by sprzęt przekazywany pracownikom był ubezpieczony. Zdecydowaliśmy się objąć ochroną sprzęt, który został wydany pracownikom, bez żadnego aneksu umowy. Obecnie rozwiązanie to na stałe już włączyliśmy do naszego produktu. Wiosną ub.r. zaproponowaliśmy także tym firmom dogodności związane z terminami płatności za polisy.

Rozumiejąc, że klienci obawiali się spotkań i zapraszania obcych osób do domu, w ubezpieczeniach mieszkaniowych postanowiliśmy zrezygnować z obowiązkowych przeglądów budowlanych. Wypłacaliśmy odszkodowania za zdarzenia również, gdy były wynikiem braku tych przeglądów. I o to rozwiązanie na stałe rozszerzyliśmy nasz produkt.

Mimo iż nasi klienci znacznie mniej podróżują, to ci, którzy wyjeżdżają do pracy za granicę lub na wakacje, oczekują ochrony, która pomaga też w przypadku zakażenia koronawirusem. Ważne więc było i jest, by ubezpieczenie kosztów leczenia czy assistance obejmowało również zachorowanie na Covid-19. Rozszerzyliśmy o te elementy zakres naszej polisy turystycznej. Kwarantanna też została objęta ubezpieczeniem.

Również ubezpieczenia na życie obejmują zakażenie koronawirusem w zakresie świadczenia za pobyt w szpitalu czy usług assistance. Dla rodziców ważne jest, aby NNW szkolne obejmowało zachorowanie na Covid-19.

Chcieliśmy, by nasi klienci otrzymywali szybko pomoc w momencie szkody, ale bez zbędnego narażania się na ryzyko zakażenia. Od dłuższego czasu w szkodach majątkowych i komunikacyjnych wykorzystujemy aplikacje do oględzin zdalnych i tzw. samolikwidacji. W czasie pandemii narzędzia te są wykorzystywane znacznie częściej.

W wielu sprawach klienci po zarejestrowaniu szkody na stronie WWW i wyliczeniu odszkodowania samodzielnie lub przy pomocy naszego eksperta tego samego dnia otrzymują propozycję odszkodowania. Coraz większa część wpływających do Generali roszczeń likwidowana jest od początku do końca przez roboty.

W Generali szkody można rejestrować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, wykorzystując stronę WWW zintegrowaną bezpośrednio z systemem likwidacji szkód. Nasza infolinia jest też dostępna dla klientów w tym czasie. W obsłudze klienta zrezygnowaliśmy z dokumentów papierowych.

Te rozwiązania i większe ich wykorzystanie zostaną z nami na stałe, nie tylko na czas pandemii. Wierzymy, że dzięki wysiłkowi włożonemu w obsługę klientów nie tylko w momencie szkody, zachęcimy ich do pozostania z nami na dłużej.

... agentach...

Agenci potrzebowali wsparcia, by móc zapewniać klientom ochronę ubezpieczeniową. Dostarczyliśmy im narzędzia do pracy zdalnej, dzięki którym mogą z zachowaniem bezpieczeństwa dobierać ubezpieczenia klientom, nadal doradzać im i zawierać umowy.

Wystarczy, że przez mail lub telefon ustalą z klientem jego potrzeby i zakres ochrony, wprowadzą dane i tak skonstruowaną ofertę wyślą mailem. Klient zapoznaje się z ofertą, jeżeli jest zgodna z jego oczekiwaniami, zatwierdza ją poprzez kliknięcie i opłaca.

Agenci, którzy zdecydują się jednak na bezpośrednie spotkanie, mogą zaproponować klientowi płatność kartą lub BLIK-iem.

...pracownikach...

Nie zapomnieliśmy również o naszych pracownikach, dzięki którym wdrożenie tych rozwiązań było możliwe. Pracownicy zostali przeniesieni na pracę zdalną, więc też potrzebowali wsparcia. Pomogliśmy im w organizacji domowego miejsca pracy – zaoferowaliśmy dodatkowe monitory, słuchawki, umożliwiliśmy wypożyczenie mebli firmowych. Wprowadziliśmy elastyczne godziny pracy. Zorganizowaliśmy cykl warsztatów i szkoleń z psychologami, psychoterapeutami czy ekspertami – gdzie poruszaliśmy m.in. kwestie dbania o relacje, związek i dzieci.

...medykach...

Generali wsparło zakup respiratorów dla szpitali. Przeznaczyliśmy ponad 1,5 mln zł na zakup 48 takich urządzeń w ramach akcji Caritas „Wdzięczni medykom". Wspólnie z innymi ubezpieczycielami wsparliśmy zakup sprzętu do diagnostyki i leczenia niewydolności oddechowej dla szpitala MSWiA. Jako cała branża, 18 ubezpieczycieli, zdecydowaliśmy się sfinansować pół roku funkcjonowania infolinii dla GIS, która pomaga chorym na Covid-19.

Nasi pracownicy zaangażowali się w działania na rzecz pomagania innym. Zakupili prezenty dla podopiecznych trzech domów dziecka, a nasi agenci wyłączni wsparli akcję „Tytka charytatywna" i kupili produkty pierwszej potrzeby dla osób ubogich.

...przyszłości

Wiemy, że to nie wystarczy. Jako firma ubezpieczeniowa działająca na świecie od prawie dwóch wieków wiemy, że możemy i powinniśmy odegrać istotną rolę w odbudowywaniu gospodarki po pandemii, by zapewnić lepszą przyszłość naszym klientom, partnerom i pracownikom.

Dlatego z okazji swojego 190-lecia Grupa Generali przygotowała liczne inicjatywy. Jedną z nich jest Fenice 190, plan inwestycyjny o wartości 3,5 mld euro, którego celem jest wsparcie odbudowy gospodarek europejskich dotkniętych kryzysem Covid-19 we wszystkich krajach europejskich, w których Generali prowadzi działalność, przez pięć lat trwania planu. Fenice 190 nada trwały charakter nadzwyczajnym inicjatywom podjętym w 2020 r.

Oprócz początkowej kwoty, 1 mld euro, Grupa Generali zobowiązała się do zaangażowania kwoty 500 mln euro rocznie, przez następne pięć lat, na rzecz zrównoważonego wzrostu poprzez międzynarodowe fundusze inwestycyjne, które skupiają się na infrastrukturze, innowacjach i cyfryzacji, MŚP, ekologicznym budownictwie mieszkaniowym, placówkach opieki zdrowotnej i edukacji.

- Justyna Szafraniec, dyrektor ds. PR Generali Polska

Generali Polska już w marcu 2020 r. wdrożyła inicjatywy w celu wsparcia wszystkich swoich interesariuszy, szczególnie klientów, agentów, partnerów i pracowników. Ubezpieczyciel zaangażował się też w pomoc lokalnym społecznościom w walce z koronawirusem.

Zgodnie ze strategią Generali, chcemy być partnerem na całe życie dla naszych klientów. Dlatego zarówno w zakresie produktów, jak i sposobie obsługi i likwidacji szkód zostały wprowadzone zmiany, które wspierają klientów.

Pozostało 92% artykułu
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Odpowiedzialne firmy szybko odpowiedziały na nowe wyzwania
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Wspólny nacisk regulatorów, liderów i konsumentów
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Raportowanie niefinansowe przepustką do rozwoju
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Brak raportowania przestanie się opłacać