Rekordowy kwartał Blika

W pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali prawie 6 mln transakcji Blikiem. Dla porównania przez pierwsze dwa latach funkcjonowania systemu było to ok. 10 mln transakcji.

Aktualizacja: 10.05.2017 13:18 Publikacja: 10.05.2017 12:33

Rekordowy kwartał Blika

Foto: 123RF

W pierwszych trzech miesiącach 2017 r. Polacy zapłacili Blikiem za zakupy w internecie 3,6 miliona razy. W sklepach stacjonarnych prawie 360 tys. razy. Ponadto wypłacili z bankomatów Blikiem ponad 1,6 miliona razy i zrobili 311 tys. przelewów na numer telefonu.

– Blik upowszechnia się jako wszechstronny, wielokanałowy sposób płacenia. Klienci coraz chętniej z niego korzystają. Po świetnym czwartym kwartale ubiegłego roku i zakończonej kampanii promocyjnej, Blik zyskuje coraz większy zasięg i popularność, jako bardzo wygodna metoda płatności. Blisko 6 milionów transakcji zrealizowanych w pierwszym kwartale tego roku pokazuje dalszy dynamiczny wzrost – mówi Grzegorz Długosz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu. Dodaje, że podpisane umowy z kolejnymi bankami dowodzą, że Blik stał się standardem płatności mobilnych w Polsce nie tylko z nazwy.

Blikiem można od niedawna płacić także w placówkach Poczty Polskiej, a dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z KIR, także w coraz większej liczbie jednostek administracji publicznej.
Głównym kanałem transakcji Blik staje się jednak segment e-commerce. Ponad 60 proc. transakcji to właśnie płatności za zakupy w sklepach internetowych, realizowane zarówno przez tradycyjne strony internetowe, jaki i aplikacje oraz mobilne wersje stron sklepów. Dla porównania, po dwóch latach funkcjonowania systemu transakcje e-commerce i m-commerce stanowiły 40 proc. wszystkich dokonywanych Blikiem.

– Blik to prawdziwa rewolucja w płatnościach e-commerce, a szczególnie m-commerce. Umożliwienie klientom płacenia w ten sposób znacznie zwiększa liczbę finalizowanych transakcji. Przykłady pokazują, że po wyborze Blika jako metody płatności, klienci częściej kończą transakcję, niż kiedy wykorzystują inne możliwości – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu PSP.

Płatność „jednym kliknięciem” staje się coraz popularniejsza, szczególnie w m-commerce. W trakcie realizacji pierwszej transakcji w danym sklepie internetowym klient dostaje możliwość zapamiętania tego sklepu. Przy kolejnej transakcji wystarczy już tylko wybrać Blika i zatwierdzić płatność na swoim telefonie. Transakcja wymaga oczywiście autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku, co uniemożliwia zrobienie zakupów przez osobę nieuprawnioną

Dzięki Blikowi można bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. Blik to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blik mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Banki
Jak poradził sobie ING BSK w I kwartale? Bank podał wyniki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem