Reklama
Rozwiń
Reklama

Zmiany klimatu w testach odporności

Brazylijski bank centralny ogłosił nowe przepisy nakładające na banki obowiązek uwzględniania od lipca 2022 w testach odporności różnego ryzyka wynikającego ze zmian klimatu: susze, powodzie, pożary lasów.

Publikacja: 17.09.2021 08:54

Zmiany klimatu w testach odporności

Foto: Bloomberg

Otavio Damaso, dyrektor departamentu ds. regulacji poinformował, że nowy przepis ma na celu unikanie możliwej destabilizacji finansowej wynikającej z zagrożeń związanych z klimatem. Na razie bank centralny nie będzie wymagać dodatkowego kapitału na pokrycie tego potencjalnego ryzyka, pozostawi tę decyzję bankom komercyjnym.

Decyzja postawiła bank centralny w gronie organów nadzoru finansowego, które domagają się podejmowania przez banki działań związanych ze zmianami klimatu. Kilka krajów, m.in. Francja i Holandia, wprowadziło już do testów odporności ryzyka związane z klimatem, a wiele innych przygotowuje się do tego — podał Reuter za Instytutem Stabilizacji Finansowej (FIS).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama