Reklama
Rozwiń
Reklama

FM Bank łączy się z Polskim Bankiem Przedsiębiorczości

FM Bank S.A. i Polski Bank Przedsiębiorczości S.A. złożyły do Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zgodę na połączenie obu instytucji.

Publikacja: 20.03.2013 10:23

- Chcemy stworzyć idealny bank dla polskich przedsiębiorców. Bank, w którym profesjonalną obsługę znajdzie zarówno osoba prowadząca działalność gospodarczą, jak i mała czy średnia firma. Postępująca globalizacja wymusza powstawanie wielkich instytucji finansowych, które niejednokrotnie działają wręcz jak fabryki, dla których klient jest jednym z wielu. Odcinamy się od tego cały czas promując indywidualne podejście do klienta – mówi Paweł Gieryński, senior partner w Abris Capital Partners oraz przewodniczący rady nadzorczej w Polskim Banku Przedsiębiorczości S.A. i FM Banku S.A.

Fundusz Abris Capital Partners jest głównym inwestorem w FM Banku i jedynym właścicielem Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.

- Połączymy nasze siły i naszą wiedzę, żeby móc przedsiębiorcom oferować coraz lepsze i bardziej dla nich dopasowane usługi i produkty. Staniemy się wysoko wyspecjalizowanym bankiem dla mikro, małych i średnich firm – tłumaczy Maciej Stańczuk, prezes Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A. – Integracja daje nam stabilną bazę, w szczególności kapitałową, do szybkiego rozwoju i tworzenia nowych produktów.

- Chcemy jak najcelniej odpowiadać na potrzeby naszych obecnych oraz przyszłych klientów. Naszym celem jest towarzyszenie przedsiębiorcy na każdym etapie życia firmy - podkreśla Tomasz Maciejewski, pierwszy wiceprezes zarządu FM Banku. - Prowadzenie biznesu jest absorbujące, uważamy więc, że jesteśmy od tego aby ułatwiać funkcjonowanie na rynku - mówi Tomasz Maciejewski. - Banki muszą uważanie obserwować, co się dzieje w ich otoczeniu i umiejętnie wykorzystywać rozwiązania na rzecz swoich klientów. Wygrają ci, którzy najlepiej i najszybciej będą adaptować swoje modele biznesowe do zmieniającej się rzeczywistości, będą iść z duchem czasu, nie zapominając jednocześnie, że do sukcesu potrzebne są zarówno nowoczesne technologie, jak i dbałość o budowanie i utrwalanie relacji z przedsiębiorcami.

Fuzja banków ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym roku. Po otrzymaniu wszelkich wymaganych zgód nastąpi operacyjne połączenie obu spółek.

Reklama
Reklama

- Kluczowe dla nas jest danie klientom poczucie bezpieczeństwa i stabilności. To jeden z powodów podjęcia decyzji o pozostawieniu odrębnych nazw dla linii biznesowych – mówi Paweł Boksa, partner w Abris Capital Partners i wiceprzewodniczący rady nadzorczej Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.

Klienci banku powstałego w wyniku połączenia nie będą musieli zawierać nowych umów, ani aneksować umów istniejących. W przypadku klientów FM Banku to ok. 35 000 a w przypadku klientów Polskiego Banku Przedsiębiorczości kilkaset średnich firm.

Nowy bank będzie zatrudniał ok. 700 osób pracujących w 55 oddziałach FM Banku oraz w pięciu centrach korporacyjnych Polskiego Banku Przedsiębiorczości.

- Chcemy stworzyć idealny bank dla polskich przedsiębiorców. Bank, w którym profesjonalną obsługę znajdzie zarówno osoba prowadząca działalność gospodarczą, jak i mała czy średnia firma. Postępująca globalizacja wymusza powstawanie wielkich instytucji finansowych, które niejednokrotnie działają wręcz jak fabryki, dla których klient jest jednym z wielu. Odcinamy się od tego cały czas promując indywidualne podejście do klienta – mówi Paweł Gieryński, senior partner w Abris Capital Partners oraz przewodniczący rady nadzorczej w Polskim Banku Przedsiębiorczości S.A. i FM Banku S.A.

Reklama
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama