fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Najdroższe marki są w USA

Bloomberg
Iwona Trusewicz
Słodki koncern wart jest 71,8 mld dol., ale najwięcej podrożała marka Apple - o 58 proc. Dziesięć najdroższych marek pochodzi z USA
Prymat amerykańskich marek potwierdza najnowszy ranking „The Best Global Brands of 2011" firmy Interbrand, która publikuje je od 11 lat.
Pierwszą dziesiątkę jak rok temu otwiera Coca Cola (wzrost wartości o 2 proc.). Za nią IBM (64,7 mld dol.), Microsoft (60,8), Google (55,3), GE (42,8), McDonald's (35,6), Intel (35,2), Apple(33,5), Disney (29) i HP (28,5). Dopiero na jedenastym pierwsza marka spoza Stanów - Toyota (27,7); za nią pierwsza z Europy -Mercedes-benz (27,4).
Najwięcej na wartości w ciągu roku zyskał Apple (+58 proc. i awans z 17 miejsca na 8), Amazon.com (+32 proc.) i Google (+27 proc.). Stratne najbardziej są marki europejskie i japońskie - fińska Nokia (-15 proc.), Nitendo (-14), Sony (-13), Nestcafe i Ikea (po - 5 proc.). Wśród amerykańskich gigantów na wartości najbardziej straciła wyszukiwarka Yahoo (-11 proc.). Wśród 10 najdroższych jedynie koncern Billa Gates'a stracił 3 proc.. Wśród 100 najdroższych marek najwięcej jest firm z branży elektronicznej i finansowej (po 14), motoryzacyjnej (12) i alkoholi (7). Polska, podobnie jak żaden kraj ze Środkowej i wschodniej części naszego kontynentu, nie ma na liście żadnej marki. W Europie najwięcej jest ich w Niemczech (10) i Francji (7). Listę zdominowały oczywiście marki amerykańskie (59). Analitycy Interbrand oceniają wartość marki na podstawie trzech wskaźników: wyników finansowych; roli marki czyli jej wpływu na wzrost sprzedaży oferowanych pod nią towarów i usług; wreszcie siły marki czyli gwarancji powodzenia i zysku firmy.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA