Media i internet

UPC uspokoi abonentów?

Archiwum
Na 4 października UPC Polska zwołała konferencję prasową, na której przekaże więcej informacji na temat planowanego przejęcia Astera
Czego dokładnie dotyczyć będzie spotkanie, Lidia Stępińska-Ustasiak, rzeczniczka UPC, nie zdradziła. Jeśli traktować dosłownie temat konferencji, to dotyczyć ma ona połączenia kablowych sieci.
Jest jednak mało prawdopodobne, aby prace spółek nad integracją były tak zaawansowane. Tym bardziej że aby przejęcie mogło zostać sfinalizowane, zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów UPC musi znaleźć nabywcę części sieci Astera w lokalizacjach, gdzie infrastruktura kablówek się dubluje. Ma na to 18 miesięcy. Stępińska -Ustasiak uniknęła odpowiedzi na pytanie, czy chętny już się znalazł. Jeśli nawet – to podmiot taki musi zostać jeszcze zaakceptowany przez UOKiK. Dlatego branża kablowa spekuluje, że zwołana konferencja ma na celu uspokojenie abonentów przejmowanej przez UPC sieci, aby zapobiec ich exodusowi. – Ze sprzedażą sieci UPC poczeka do ostatniej chwili – uważa jeden z naszych rozmówców.
Tak czy owak chętnych na zakup zasobów Astera nie zabraknie. Wstępnie zainteresowanie kupnem części zasobów sieci deklaruje m.in. Vectra zajmująca drugie miejsce na rynku kablówek pod względem liczby abonentów. Bez zapoznania się ze szczegółami decyzji UOKiK trudno się deklarować. Niemniej nie wykluczamy zakupu sieci nakładkowej UPC/ASTER, o ile oczywiście sam przedmiot sprzedaży będzie dla nas atrakcyjny – mówi Tomasz Żurański, prezes Vectry. Nie jest pewne, jak postąpią Multimedia Polska. Dziś spółka nie jest w stanie jednoznaczne powiedzieć, czy jest zainteresowana transakcją. Wcześniej przymiarki do zakupu sieci Astera nie wykluczyła Telekomunikacja Polska. Na razie nie wiadomo, ilu abonentów Astera podpiętych jest do sieci, która powinna zostać sprzedana. Nie podały tego ani UOKiK, ani UPC. Urząd antymonopolowy mówił jedynie, że w Warszawie sieci spółek dublują się w dużym stopniu, a łączny udział operatorów na rynkach w Krakowie i Warszawie sięgałby 50 – 60 proc. UPC Polska ma ponad 1 mln abonentów. Baza klientów Astera, za którego krajowy lider zdecydował się zapłacić 870 mln zł i przejąć kolejne 1,5 mld zł długu, liczy około 380 tys. gospodarstw domowych.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL