Ekonomia

Play zaczyna walkę o obsługę biznesu

Rzeczpospolita
Czwarty operator będzie kusić firmy. Dzisiaj wprowadza do oferty usługi dla przedsiębiorstw i obiecuje, że będzie supertanio. Konkurenci łatwo się nie poddadzą w walce o ten lukratywny rynek
Żaden rywal nie odda chętnie Playowi klientów biznesowych. W firmach dzwoni 6 – 7 mln telefonów komórkowych, czyli 15 – 20 proc. wszystkich w Polsce. Przychód na każdy z nich (ok. 200 zł) jest cztery razy większy niż rynkowa średnia.– Z tych 15 – 20 proc. trzeba odliczyć prywatne telefony zarejestrowane na firmy oraz karty SIM instalowane w różnych urządzeniach – mówi Mariusz Malec z Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora Ery.
Żadna z sieci nie zdradza, ilu klientów biznesowych obsługuje, ale za lidera rynku uchodzi Plus. Orange próbuje mu odebrać palmę pierwszeństwa. W reklamach prasowych utrzymuje, że „wybrało go 50 proc. firm w Polsce”, co kwestionuje Plus. Orange nie chce zdradzić, w jaki sposób oblicza swój udział w rynku. Play zaczął działać na wiosnę tego roku i wobec konkurentów jest rynkowym karzełkiem (350 – 400 tys. użytkowników). – Dzisiaj z naszej standardowej oferty korzysta kilkanaście tysięcy podmiotów gospodarczych. Szacujemy, że z nowej skorzysta 30 – 40 tys. klientów – mówi Marcin Gruszka, rzecznik firmy P4, operatora sieci Play.
Szczegóły nowej taryfy nie są znane. Stawka za minutę połączenia do wszystkich sieci w najdroższym pakiecie ma wynosić 0,2 zł za minutę, czyli 40 – 60 proc. mniej niż u konkurentów. Nie wiadomo, jaka będzie stawka w abonamentach 100 – 200 zł najczęściej wybieranych przez firmy.– Najszybciej przybywa klientów z sektora mikro- i małych firm – mówi Mariusz Malec. I to korzystne zjawisko dla Playa, który swoją ofertę biznesową kieruje właśnie do tej grupy klientów (do 25 kart telefonicznych w firmie). Na nich nie zarabia się jednak najwięcej.– Najzyskowniejsi są klienci z segmentu średnich firm, gdzie z założenia nie ma tak ścisłej kontroli wydatków jak w korporacjach – mówi Mariusz Malec. Na nich Play nie zarobi, bo walką o ten segment zajmie się jego udziałowiec Netia. Operator jest mocno zakorzeniony wśród średnich i dużych firm i od kilku miesięcy zapowiada sprzedaż usług w sieci Play pod własną marką. Nie mógł tego robić do tej pory, ponieważ Play uruchomił pierwsze własne nadajniki dopiero we wrześniu (wcześniej korzystał wyłącznie z sieci Polkomtelu, operatora sieci Plus).
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL