Reklama musi być precyzyjna, inaczej oszukuje klienta

Firma musi uważać, jak formułuje swoje reklamy w mediach. Wprowadzanie klientów w błąd może wpłynąć na decyzje o wyborze towaru lub usług, a to już łamie prawo
Tak wynika z wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie jednego z gdyńskich dilerów BMW. W 2005 r. w gazetowych reklamach informował on klientów, że przeglądy aut objętych gwarancją wykonane poza siecią autoryzowanych dilerów BMW spowodują utratę gwarancji.Problem polegał na tym, że pół roku wcześniej dystrybutor aut powiadomił dilerów, że powinni stosować nowe warunki gwarancji. Wynikało z nich, że utrata uprawnień gwarancyjnych rzeczywiście mogła nastąpić, ale w określonych sytuacjach. Gwarant (czyli np. diler lub autoryzowany warsztat samochodowy) mógł zdecydować o odebraniu uprawnień gwarancyjnych po dokonaniu naprawy, przeglądzie lub wymianie płynów poza serwisami BMW. Nie oznaczało to jednak automatycznej utraty gwarancji w każdej takiej sytuacji.Sprawą zainteresowała się gdańska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Diler wyjaśniał, że odmawiał dokonania napraw gwarancyjnych tylko wtedy, gdy czynności serwisowe ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL