Kierowca pojeździ tylko 10 godzin

Etatowi i nieetatowi kierowcy autobusów komunikacji miejskiej nie będą mogli jeździć dłużej niż dziesięć godzin dziennie i 60 godzin w tygodniu. Obecnie ich czasu pracy nie regulują żadne przepisy
Kierowców mających własne firmy oraz zatrudnionych na umowach cywilnych prowadzących pojazdy na trasach do 50 km nie dotyczy teraz ani unijne rozporządzenie 3820, ani ustawa o czasie pracy kierowców. Nowelizacja tej ostatniej poświęca im odrębny rozdział 4a. Rozdział ten obejmuje także motorniczych tramwajów, dla których wprowadza jednak okres przejściowy. Nowe regulacje będą ich zatem obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2009 r.Kierowcy komunikacji miejskiej nie mogą prowadzić pojazdów dłużej niż dziesięć godzin dziennie. Rygor ten znacznie ogranicza możliwość zlecenia im pracy nadliczbowej.Przykład 1Autobus komunikacji miejskiej obsługuje dwóch kierowców. W środę pan Jan miał prowadzić przez osiem godzin. Szef poprosił go jednak o zastępstwo, bo zachorował zmiennik. Pan Jan w środę pracował w sumie 12 godzin, w tym były cztery nadgodziny. Zakwestionował to inspektor transportu drogowego, bo jazda może trwać najwyżej dziesięć godzin.Pracodawcy wolno w takiej...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL