fbTrack

Styl życia

Pracowniczy wolontariat pomocą i zyskiem

ROL
Pieniądze wydaje się głównie dlatego, by zarobić jeszcze więcej. Każda duża firma może inwestować na wiele sposobów. Pomimo panującego przekonania, że udział w charytatywnych akcjach nie przynosi profitów, inwestycja w kampanie społeczne również jest opłacalna. Zysk z tego rodzaju działalności jest niematerialny i często przynosi korzyści firmie i jej pracownikom
Ideą społecznie odpowiedzialnego biznesu jest nie tylko edukacja ludzi, ale też czynienie dobra. Biznesmeni - jak każdy człowiek - chcą pomagać innym. Dzięki pomocy w organizacji kampanii utrzymują się w przekonaniu, że robią coś dobrego dla innych.
Jedną z takich akcji jest kampania „Zapinam pasy”. Opiera się ona na zaangażowaniu osób, którzy pracując jako wolontariusze tworzyli akcję w godzinach swojej pracy, non profit. [wyimek] [b][link=http://www.rp.pl/galeria/358625,1,585908.html] Zobacz galerię zdjęć[/link][/b][/wyimek]
Akcja "Zapinam pasy" ma na celu uświadomienie społeczeństwu jak ważne jest bezpieczeństwo w samochodzie i na drodze. Do zachowania, które powinno być odruchem, nakłaniają między innymi sławni aktorzy. W nakręconych spotach wystąpili za darmo. - To nie jest pierwsza kampania, w której bierzemy udział. Z sympatii do jej organizatora, Franciszka Małeckiego - Trzaskosia, zgodziliśmy się na udział w tym projekcie. Ponadto nasza firma w ramach kampanii zorganizowała konkursy, w których można wygrać samochód. Chcemy przyłączyć się do edukowania społeczeństwa – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephory, która na potrzeby akcji użyczyła kosmetyków. W projekcie wziął również udział znany warszawski fryzjer Maciej Wróblewski. W kampanii [link=http://facebook.com/zapinampasy]facebook.com/zapinampasy[/link] aktywnie uczestniczą pracownicy agencji interaktywnej Positive Power. Przygotowują banery reklamowe, kreacje graficzne, a także doradzają w działaniach z zakresu ePR. Rafael Moucka, prezes Positive Power bez wahania zgodził się na to, by jego pracownicy wsparli akcję w godzinach swojej pracy - firma nie oczekuje w zamian promocji. - W naszej firmie mocno odróżniamy działalność społeczną od sponsoringu. W tym przypadku ważniejszy od logotypów na banerach jest fakt, żeby uświadomić społeczeństwu jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze i zapinanie pasów - mówi Moucka. - Mam świadomość, że jako firma możemy o wiele więcej, niż pojedynczy wolontariusz i chętnie z tego korzystamy, jeśli tylko cel jest szczytny. "Zapinam pasy" to akcja bardzo potrzebna, szczególnie w czasie zimowych wyjazdów. Moi pracownicy zdecydowali się wesprzeć ją czasem, wiedzą i umiejętnościami jakie posiadają - jeśli uda się dzięki temu skłonić choć jedną osobę, by zmieniła swój stosunek do bezpieczeństwa w samochodzie, będę mógł mówić o sukcesie swoich pracowników - dodaje. W tego typu akcjach należy jednak pamiętać, że od promocji firmy ważniejsza jest pomoc społeczna.            
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL