Księgujemy wydatki z ubiegłego roku

Podatnicy, którzy księgowali koszty w momencie zapłaty, muszą przestawić się na nowe zasady. Teraz odliczą wydatek w momencie wystawienia dokumentu księgowego, niezależnie od tego, kiedy faktycznie go opłacą.
Przypomnijmy, że do końca ubiegłego roku przepisy nie definiowały pojęcia "koszt poniesiony". Czy to wydatek faktycznie zapłacony, czy tylko wymagalny i udokumentowany fakturą? Tu zdania były podzielone. Przykładowo za księgowaniem kosztu w momencie faktycznej zapłaty opowiedziały się Izba Skarbowa w Białymstoku (interpretacja z 7 czerwca 2006 r., PBI/4181/i/1/ MA/2006) oraz Izba Skarbowa w Rzeszowie (interpretacja z 26 czerwca 2006 r., IS. I/1-4151/14/06), natomiast opinię, że wystarczy tu sama faktura, przedstawiło Ministerstwo Finansów w piśmie z 20 października 2003 r. (odpowiedź na interpelację poselską).Ten pogląd Ministerstwo Finansów podtrzymało w piśmie z 27 lutego br. (odpowiedź na pytanie DF). Stwierdziło bowiem, że przepisy nie przewidywały kasowej metody ujmowania kosztów. Czy to oznacza, że podatnicy, dla których decydujący był moment zapłaty, błędnie rozliczali koszty? Miejmy nadzieję, że nie. Organy podatkowe wielokrotnie potwierdzały, ż...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL