fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nazwa wody mineralnej nie może wprowadzać w błąd

Producent nie może w nazwie wody mineralnej używać słów, które wprowadzają jego klientów w błąd co do pochodzenia geograficznego wody - przypomniało Kolegium Orzekające UP w wyroku z 4 lipca 2007 r. (sygn. 302/05)
Krakowska spółka Goldfruckt zarejestrowała dla wody mineralnej znak towarowy słowno-graficzny "Szczawnicki Zdrój". Ważność znaku zakwestionowało przedsiębiorstwo Uzdrowisko Szczawnica, które posiada koncesję na wydobywanie wód na terenie tego miasta. Jego zdaniem spółka wprowadza swoich klientów w błąd co do pochodzenia wody i psuje renomę Szczawnicy (art. 134 ust. 1 pkt 3 ustawy o własności przemysłowej). Wodę wydobywa bowiem z odwiertu w Krościenku nad Dunajcem. Jednocześnie na butelce zamieszcza wizerunek pijalni wody ze Szczawnicy oraz podaje informacje na temat tego miasta. Krakowska spółka odpierała te zarzuty, twierdząc, że odwiert, z którego korzysta, nazywa się Zdrój, a woda pochodzi z pokładów, które geolodzy nazywają szczawnickimi. Sprzedając ją na terenie całego kraju, przysparza uzdrowisku darmowej reklamy.Kolegium Orzekające UP początkowo nie podzieliło zarzutów szczawnickiego przedsiębiorstwa i nie unieważniło znaku. Sprawa trafiła do w...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA