fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Adres internetowy nie może wprowadzać klientów w błąd

Domena internetowa, w której użyto oznaczenia innego przedsiębiorcy, może zmylić klienta. A to już jest nieuczciwa reklama
Od 1997 r. Wojciech Wojewódzki prowadzi działalność gospodarczą, używając do niej oznaczenia "bileteria". W 1999 r. zgłosił się do niego Dariusz B., który również zajmował się sprzedażą biletów. Zaproponował wspólne przedsięwzięcie polegające na sprzedaży biletów przez Internet.Mężczyźni nie doszli do porozumienia. Dariusz B. sam zarejestrował domeny: www.bileteria.pl oraz www.bileteria.com.pl. Tymczasem drugi z mężczyzn założył spółkę Bileteriasp. z o.o. i zarejestrował znak towarowy "bileteria" zarówno w Urzędzie Patentowym RP, jak i Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Skierował też pozew do Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych , domagając się, aby Dariusz B. przestał korzystać ze spornych adresów internetowych.Pozwany tłumaczył, że oznaczenie "bileteria" ma charakter silnie opisowy, tak samo jak: kafeteria, biżuteria czy galanteria, i dlatego nie powinna mu przysługiwać ochrona.Sąd doszedł do wniosku, że rejestrując sporne domeny...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA