fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Strój bez logo to reprezentacja firmy

- Prowadzę sklep odzieżowy. Kupuję swoim pracownikom stroje służbowe, które zgodnie z obowiązkiem zapisanym w dokumencie pracownicy noszą w czasie pracy. Nie mają one logo sklepu (bo sklep nie ma logo). Czy używanie takich samych strojów przez wszystkich zatrudnionych pracowników mogę uważać za reklamę placówki detalicznej? Czy od zakupionych ubrań powinnam liczyć zaliczkę na podatek dochodowy oraz składkę ZUS? -pyta czytelniczka DF.
Ustawy podatkowe nie definiują pojęcia reklamy. Według słownika języka polskiego (wydawnictwa PWN) jest to działanie zachęcające potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub korzystania z określonych usług. Z kolei zgodnie z encyklopedią PWN reklama to zespół czynności i środków stosowany w celu zainteresowania i zachęcenia do zakupu określonych towarów lub usług, zwrócenia uwagi na danego producenta, placówkę handlową. Do słownikowego rozumienia pojęcia reklamy odwołują się też wyroki sądów administracyjnych i wyjaśnienia organów podatkowych. Wnika z nich, że reklamą jest pewien przekaz kierowany do klienta, dodatkowa informacja o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia.Przekaz taki może mieć dowolną formę - np. napisu, folderu, plakatu, filmu czy audycji reklamowej, prezentacji handlowej, gadżetów z logo firmy. Niedawno Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie dopuścił jako formę reklamy również ubi...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA