Potwierdził to [b] Sąd Najwyższy w wyroku (sygn. IV CSK 428/09)[/b] dotyczącym sprawy o odszkodowanie dla klienta banku, który stanął wobec konieczności zapłaty okupu za uwolnienie córki .Sąd Najwyższy stwierdził, że bank może odpowiadać wobec klienta także w wówczas, gdy informacje o stanie jego kont przekazał przestępcom jego były pracownik.[srodtytul]Był skazany[/srodtytul]Córkę Krzysztofa G. uprowadzono w październiku 2002 r. Za jej uwolnienie ojciec zmuszony był zapłacić wysoki okup.Porywaczy ujęto. W śledztwie się okazało, że informacje o stanie lokaty w banku, a także o personaliach przekazał sprawcom Piotr S. były pracownik banku. W 2005 r. Krzysztof G. wystąpił do sądu przeciwko bankowi o odszkodowanie równe kwotom przekazanym porywaczom. Sąd I instancji uwzględnił jego żądania do kwoty, której po ujęciu sprawców odzyskać się nie udało.Sąd ustalił, że Piotr S. znał regulamin banku, nakładający obowiązek ochrony tajemnicy bankowej tak...
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
PROMOCJA
Tylko teraz: kwartalna e-prenumerata Pakiet Plus w cenie Podstawowego
- E-wydanie "Rzeczpospolitej"
- Dostęp do wszystkich treści rp.pl
- Aplikacja na smartfon i tablet
- Specjalistyczne dodatki i newslettery
- Dedykowane oferty dla prenumeratorów
KUP TERAZ
×
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.