fbTrack

Sylwetki

Dom Maklerski PKO BP chce być silniejszy

Błażej Borzym nowy dyrektor DM PKO BP
Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski
Przyspieszenie rozwoju i wzmocnienie pozycji rynkowej firmy to najważniejsze zadania Błażeja Borzyma, nowego dyrektora DM PKO BP
Według Błażeja Borzyma za wcześnie jest dziś na rozważania na temat ewentualnego połączenia PKO BP z BZ WBK i jego wpływie na Dom Maklerski PKO BP. – W tej chwili koncentrujemy się na rozwoju organicznym, którego cele mamy z grubsza określone – tłumaczy.
[wyimek] [b][link=http://www.parkiet.com/artykul/958644_Stawiamy_na_rozwoj_organiczny.html]Przeczytaj rozmowę z Błażejem Borzymem [/link][/b], nowym szefem Domu Maklerskiego PKO BP i dyrektorem odpowiadającym za pion rynków PKO BP[/wyimek] Broker chce wzmocnić sieć Punktów Obsługi Klienta tak, aby być bardziej dostępny w dużych miastach. Planuje także poprawienie obsługi strategicznych klientów, tych najbardziej aktywnych, a więc najcenniejszych dla firmy. Nowy szef DM PKO zapowiada też dalsze upraszczanie procedur związanych między innymi z otwieraniem rachunków inwestycyjnych.
Borzym zapewnia, że nie rezygnuje z tego, żeby DM PKO BP był biurem o charakterze uniwersalnym. Pion klientów indywidualnych mają zasilić nowe osoby, przede wszystkim z CDM Pekao SA. – Chcemy wykorzystać ich kontakty i doświadczenie w sektorze. Jest on zyskowny, więc szkoda byłoby nie wykorzystać bardzo dużych możliwości dystrybucyjnych, jakie ma grupa PKO BP – tłumaczy. Nowy szef DM PKO BP nie rezygnuje także z rozwoju pionu instytucjonalnego. – Żeby poważnie myśleć o większym zaistnieniu na tym rynku, musimy wzmocnić dział analiz. Dziś mamy zbyt szczupłe zasoby, by móc konkurować z głównymi graczami – mówi Borzym. W rozwoju domu maklerskiego mają pomagać mu nowi wicedyrektorzy. Za rynek pierwotny odpowiada Piotr Rusiecki. W najbliższym czasie dołączą do niego Bożena Kłopotowska, do tej pory zastępca dyrektora DM Pekao SA, oraz Andrzej Zajko, dyrektor zarządzający Pionem Klienta Detalicznego w CDM Pekao. Mają oni stanowić trzon dyrekcji przed kolejnymi wzmocnieniami. Wkrótce DM PKO BP może zaoferować nowe produkty. – Prowadzimy właśnie badania potrzeb klientów. Rozważamy m.in. wprowadzenie różnych klas aktywów, innych niż akcje i obligacje, na przykład towarów czy foreksu. Myślimy też o dystrybucji produktów strukturyzowanych. Decyzję podejmiemy w ciągu dwóch miesięcy – mówi Borzym. masz pytanie, wyślij e-mail do autorów [mail=s.sachno@rp.pl; ]s.sachno@rp.pl; [/mail] [mail=k.krasuski@rp.pl]k.krasuski@rp.pl[/mail]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL