fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firmy ciągle nie wiedzą, jakie wydatki wolno uznać za reprezentację

Rzeczpospolita
Przedsiębiorcy nadal mają duże problemy z rozliczeniem wydatków na imprezy dla klientów, biznesowe spotkania, promocyjne prezenty
Podatkowym kosztem nie są bowiem wydatki na reprezentację. Problem w tym, że przepisy nie definiują tego pojęcia. Dlatego spory o rozliczenie kosztów dochodzą często do sądu.[srodtytul]Upominki z logo[/srodtytul]Czy do kosztów można zaliczyć wydatki na prezenty dla klientów? Z interpretacji fiskusa co do zasady wynika, że trzeba ocenić, czy firma wręcza je po to, aby zachęcić klientów do zakupów (reklama), czy też chce zbudować swój pozytywny obraz poprzez wystawne działania (reprezentacja). Jeśli drobne prezenty nie miały charakteru reprezentacyjnego, urzędy nie sprzeciwiają się rozliczaniu ich w kosztach.Trudno bowiem uznać za okazałe i wystawne drobne gadżety z firmowym logo (długopisy, kubki, kalendarze i breloczki) rozdawane np. masowo na targach. Wręcz przeciwnie, „wyróżniać się” raczej będzie tam firma, która nie daje żadnych pamiątek potencjalnym klientom. A zatem przekazanie zwykłych reklamowych gadżetów to normalny biznesowy zwyczaj,...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA