Poczęstunek czy okazała reprezentacja

www.sxc.hu
Wydatki ponoszone na zwyczajowy poczęstunek kontrahentów czy klientów są kosztem uzyskania przychodu
Tak uznał [b]dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Interpretacją z 23 września 2009 r. (nr IPPB5/423-520/09-2/JC)[/b] potwierdził stanowisko podatnika (spółki).Chodziło o [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=263D50C82819D73FCAC882D5299E34AC?id=115893]ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych[/link] (updop), a dokładnie o rozstrzygnięcie, czy wydatki na zakup artykułów spożywczych nabywanych na potrzeby sekretariatu w celu poczęstowania klientów, kontrahentów mogą być uznawane za koszty uzyskania przychodu.Spółka kupuje artykuły spożywcze (tj. kawę, herbatę, napoje niealkoholowe, słodycze i kanapki) dla potrzeb sekretariatu. Są one podawane podczas spotkań biznesowych, szkoleń produktowych czy też podczas targów i wystaw.Po zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w 2006 r. spółka kwalifikuje te wydatki jako koszty niestanowiące kosztu uzyskania przychodu, traktując jako koszt reprezentacji. Jednak zdaniem spółki zakupy te...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL