Rozliczenia z ZUS tylko z certyfikatem

Fotorzepa, Raf Rafał Guz
Od dziś firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą mieć podpisy elektroniczne niezbędne do rozliczeń z ZUS
W przeciwnym razie grożą im opóźnienia w przesyłaniu dokumentów i dotkliwe kary, nawet do 5 tys. złotychOd 21 lipca ZUS nie przyjmuje już bowiem dokumentów podpisanych przestarzałym kluczem publicznym, który można było otrzymać w punkcie rejestracji na dyskietce 3,5 cala.Firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników, które mają obowiązek przesyłania do ZUS wszelkich informacji drogą elektroniczną (np. informacji o liczbie ubezpieczonych i wysokości składek odprowadzonych od ich wynagrodzeń), muszą teraz posiadać bezpieczne klucze elektroniczne do szyfrowania takich informacji. Dotyczy to też mniejszych firm, jeśli zdecydowały się na taką formę comiesięcznego kontaktu z ZUS. Jest ich przeszło 260 tys.[srodtytul]Będą kary [/srodtytul]– Już prawie wszystkie firmy, które muszą się rozliczać w formie elektronicznej, korzystają z certyfikatów kwalifikowanych – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy ZUS. – [b]Jeśli ktoś nie zdążył z wymianą,...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL