Biznes

Będzie ciągłość obsługi pasażerów na Okęciu

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
LOT powołał nową spółkę handlingową, która zastąpi upadłą LOT Ground Services
Nowa firma LOT Services będzie działać od 1 sierpnia, a jej prezesem jest Magdalena Mossakowska.
LS przejmie od LGS obowiązki związane z załadunkiem i wyładunkiem bagażu, przewozem pasażerów do i z samolotów. LS na razie zawarła z syndykiem masy upadłościowej LGS czteromiesięczną umowę o dzierżawę jej majątku – sprzętu do przeładunku bagażu. Tym samym – jak zapewnia rzecznik LOT Andrzej Kozłowski – zostanie zachowana ciągłość obsługi pasażerskiej na Okęciu. Do końca listopada powinna zostać zakończona procedura przetargu majątku LGS i nastąpić wybór oferenta. Gdyby tak się nie stało, jest możliwość przedłużenia dzierżawy. Pod koniec maja sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Wypowiedzenia z pracy od 31 lipca otrzymało około 1,4 tys. pracowników.
10 lipca wygasa certyfikat i zezwolenie na świadczenie usług na Okęciu. Syndyk masy upadłościowej LGS złożył do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wniosek o przedłużenie ich ważności. LS stara się też o dokumenty umożliwiające jej obsługę pasażerów korzystających z Okęcia. Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka ULC, powiedziała PAP, że wyniki analiz dokumentów syndyka LGS i LS będą znane do 10 lipca. LGS na koniec 2008 r. miał 20,2 mln zł straty. Zaległości wobec ZUS wynoszą ok. 8 mln zł, a wobec PPL ponad 10 mln zł.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL