Praca w samorządzie

Inspektorzy z maturą zachowają posady

Fotorzepa, Łukasz Solski
Kancelaria premiera uważa, że wymóg posiadania dyplomu ukończenia wyższej uczelni dotyczy wyłącznie osób nowo zatrudnianych na takich stanowiskach w urzędach samorządowych
O pracujących w urzędach samorządowych inspektorach mających jedynie średnie wykształcenie pisaliśmy w DF z 29 maja w artykule "[link=http://www.rp.pl/artykul/311999.html]Czy samorządy będą zwalniać inspektorów[/link]". Zastanawialiśmy się, co z nimi zrobić w kontekście minimalnych wymagań kwalifikacyjnych, jakie wprowadziło 1 kwietnia [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=5059B5AE5D21B9AF8884AE341CC28D36?id=305817]rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (DzU nr 50, poz. 398)[/link]. Określa ono bowiem, że osoba na stanowisku inspektorskim musi mieć co najmniej wykształcenie wyższe odpowiedniej specjalności.
Nasi eksperci sugerowali różne rozwiązania. Z kolejną propozycją wyszedł Departament Prawny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w odpowiedzi na prośbę DF o stanowisko w całej sprawie. Propozycją, bo wyrażona opinia nie stanowi oficjalnej wykładni prawa i nie ma mocy wiążącej. Można ją sprowadzić do stwierdzenia: nie róbmy nic, niech pracują jak dotychczas. Minimalne wymogi kwalifikacyjne muszą spełniać jedynie nowo przyjmowani do wykonywania zadań inspektorskich.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL