• 17.07.2018

Do kiedy pracodawca powinien był wystawić PIT-11?

[b]W listopadzie ubiegłego roku zostałem zwolniony z pracy. Chciałbym się dowiedzieć, w jakim terminie pracodawca powinien był mi wystawić PIT-11. Czy miał prawo wystawić mi ten dokument, tak jak pozostałym pracownikom do końca lutego 2009 r., czy powinien był wystawić mi to rozliczenie zaraz po zwolnieniu? [/b]Sytuacja czytelnika jest o tyle skomplikowana, że rzecz działa się na przełomie lat: 2008 i 2009, kiedy to zmieniły się przepisy o wystawianiu PIT-11.Mimo zdaniem jednak, skoro zakład pracy naszego czytelnika wypłacił mu wynagrodzenie w listopadzie 2008 r. i powinien był pobrać zaliczkę na podatek do 20 grudnia 2008 r., to powinien był – zgodnie z obowiązującym wówczas przepisem – wystawić PIT-11 do 15 stycznia 2009 r.[i]Szerzej na ten temat piszemy w artykule [link=http://www.rp.pl/artykul/6,309274_Od_kiedy_obowiazuje_nowy_przepis_o_PIT_11.html]"Od kiedy obowiązuje nowy przepis o PIT-11"[/link].Polecamy też nasz serwis [link=http://www.rp.pl/tem...

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL