fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Firmy przyjazne mamie zyskują lojalność

W drugiej edycji konkursu „Mama w pracy” nagrodziliśmy cztery firmy. Ich przedstawiciele odebrali wczoraj dyplomy
Fotorzepa, Seweryn Sołtys Seweryn Sołtys
Tworzenie dobrej atmosfery dla matek to i obowiązek pracodawcy, i rozsądna decyzja biznesowa – mówią laureaci konkursu „Rz”
Tytuł Firma Najbardziej Przyjazna Mamie otrzymały IKEA, Hewitt, Nike Polska, a w kategorii małych firm Akademia Zabawy i Rozwoju OCTOPUS.
Konkurs „Mama w pracy” zorganizowała „Rzeczpospolita” razem z Fundacją Świętego Mikołaja i firmą badawczą MillwardBrown SMG KRC. Wczoraj wręczyliśmy nagrody laureatom drugiej edycji konkursu.
– Firmy sprzyjające matkom sprzyjają rodzicielstwu. Wprowadzają rozwiązania korzystne także dla ojców – podkreślał Piotr Gabryel, zastępca redaktora naczelnego „Rz”.
Laureaci oferują pracownikom, którym urodzi się dziecko, dodatkowy urlop. Stwarzają im też możliwość wykonywania zadań pracowniczych w domu lub na części etatu. Podkreślają, że organizowanie pracy w taki sposób, by zatrudniony mógł łączyć życie rodzinne z zawodowym, przynosi korzyść pracodawcy: – Mamy lojalnych, zaangażowanych pracowników – ocenia Edward Stanoch z Hewittu.
Marta Cichowicz-Major z Ministerstwa Pracy przypomniała, że choć w kodeksie pracy jest wiele rozwiązań dobrych dla matek, to może z nich korzystać zaledwie 35 proc. zatrudnionych – tych, które mają umowy o pracę.
– Musimy zacząć myśleć o pracowniku bardziej nowocześnie: nie oczekiwać pełnej dyspozycyjności, ale liczyć na jego autonomię. Matki doskonale potrafią sobie zorganizować czas, są efektywne – podkreślała Cichowicz-Major.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA