fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kto pokrywa koszty reklamowanego towaru kupionego w Internecie?

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
[b]Kto pokrywa koszt dostawy do internetowego sprzedawcy/serwisu, pocztą lub kurierem, zareklamowanego (przed upływem gwarancji/rękojmi) wadliwego towaru, który ma być wymieniony na wolny od wad? Czy sprzedawca ma prawo żądać od nabywcy tego wadliwego towaru, aby to on zapłacił za dostawę do sprzedawcy/serwisu? Czy istnieje przepis, który jednoznacznie reguluje tę kwestię?[/b]Kupujący jest w tym wypadku konsumentem w rozumieniu art. 22[sup]1[/sup] [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=70928]kodeksu cywilnego[/link] (k.c.), który mówi, że za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zastrzeżenie to ma o tyle istotne znaczenie, że osoba, której ustawodawca przyznał przymiot konsumenta, może korzystać z wielu uprawnień.[srodtytul]Gdy towar jest niezgodny z umową [/srodtytul]Zgodnie z art. 8 ust 1 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/ak...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA