"Słaby element" przesądził o porażce Lidla

Niemiecka sieć Lidl, która ma znak Lady M., przegrała w Urzędzie Patentowym z firmą Jowita ze Zgierza spór o znak Lady Marina
Choć obie marki sygnują wyroby pończosznicze, UP nie dopatrzył się podobieństwa, które mogłoby wprowadzać klientów w błąd, kto jest ich producentem (sygn. Sp. 146/07).Firma ze Zgierza zgłosiła słowno-graficzny znak w 2002 r., w kl. 25 na: wyroby pończosznicze, rajstopy, pończochy, skarpety (decyzja o rejestracji z 8 września 2005 r.).Lidl Stiftung & Co. KG sprzeciwił się tej rejestracji.Pełnomocnik (rzecznik patentowy) niemieckiej sieci zarzucił konfuzyjne podobieństwo między ww. znakami (naruszenie art. 132 ust. 2 pkt 2 prawa własności przemysłowej).Podkreślił, że chodzi o identyczne towary, które w jego ocenie należą do towarów impulsowych, a te kupuje się bez zastanowienia.Pełnomocnik (rzecznik patentowy) firmy ze Zgierza zaznaczyła, że słowo „Lady” występuje w bardzo wielu zarejestrowanych znakach, w tym także w kl. 25, dlatego nie ma zbytniej siły odróżniającej. Podała, że firma stosuje swój znak od 1998 r. i wśród klientów nie był...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL