fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Finanse

Wyższa wiedza da tańszą pożyczkę

Firma pożyczkowa Wonga.com wprowadza nowy model udzielania pożyczek uzależniając ich warunki nie tylko od historii kredytowej, ale od wiedzy z zakresu finansów i zaliczenia kursów.

Klienci firmy zwiększą swoją wiarygodność kredytową poprzez udział w kursach online i budowanie pozytywnej historii kredytowej w Biurze Informacji Kredytowej dzięki terminowym spłatom. W zamian Wonga oferuje atrakcyjniejsze warunki finansowania krótkoterminowego. Program edukacji finansowej i cyfrowej „Kapitalni.org" obejmie do 2017 roku pół miliona zarejestrowanych użytkowników Wonga.com w Polsce.

Klienci Wonga mogą być kwalifikowani w ramach 4 segmentów. Najwyższy oferuje najniższe koszty finansowania – do 42 proc. zniżek dla pożyczki na 60 dni. Awanse możliwe są dzięki terminowym spłatom i zaliczaniu rekomendowanych kursów. Program uwzględnia też dodatkowe funkcje, jak m.in. upomnienia przy próbie zaciągania zbyt częstych pożyczek krótkoterminowych.

- Historycznie między bankową a pozabankową branżą pożyczkową istniał mur, który sprawiał, że duża część klientów pozabankowych miała ograniczony dostęp do produktów finansowych, m.in. cenowo. W najbliższych dwóch latach chcemy zbudować pomost między tymi dwoma światami– mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.

Dodaje, że brak wystarczającej edukacji powoduje, że klienci wybierają nieodpowiedni produkt, np. mając potrzebę długoterminowego finansowania bierze chwilówkę, którą później musi rolować.

Przypomina, że Wonga była pierwszą pozabankową firmą pożyczkową, która zaczęła korzystać z bazy BIK.

Partnerem programu jest Dom Badawczy Maison. Ponad 1/5 Polaków nie posiada konta bankowego i często dostają one gorszą ofertę finansową - tłumaczy profesor Dominika Maison.

To plasuje Polskę w grupie krajów o najwyższym poziomie wykluczenia finansowego w Unii Europejskiej (obok Bułgarii, Rumunii i Węgier). Około 30 proc. Polaków nie posiada dostępu do podstawowych produktów bankowych. Jednocześnie, jak wynika z badań OECD/INFE, Polska ma jeden z najniższych poziomów wiedzy finansowej wśród 14 badanych krajów, m.in. Republiki Czeskiej, Węgier, Niemiec i Estonii.

Na zlecenie firmy Dom Badawczy Maison przygotował raport dotyczący obecnego stanu wiedzy i postaw wobec oszczędzania, pożyczania i bezpieczeństwa online wśród klientów Wonga w Polsce. Badania pokazują, że osoby, które mają wiedzę praktyczną z zakresu finansów, potrafią oszczędzać i planować domowy budżet, mają wyższą ocenę punktową w Biurze Informacji Kredytowej i prawdopodobieństwo spłaty pożyczki. Z kolei, w zakresie kompetencji cyfrowych, klienci subiektywnie oceniający swoją wiedzę o bezpiecznym korzystaniu z sieci jako wysoką, podejmowali rozsądne decyzje przy korzystaniu z aplikacji online.

- Kapitalni.org to także program badawczy, który ma ustalić, czy sprofilowana edukacja finansowa i cyfrowa, będąca częścią produktu i umiejscowiona tuż przed decyzją zakupową będzie miała realny wpływ na zmianę zachowania konsumentów – dodaje prof. Maison.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA