Centra handlowe dalej w dołku

Klientów w centrach handlowych jest ciagle mniej niż przed rokiem.
Fotorzepa/Piotr Nowak
Liczba wizyt systematycznie spada, a skromny wzrost z lutego w marcu prawdopodobnie się nie utrzyma.

Centra handlowe w Polsce nie mogą wciąż przezwyciężyć negatywnych trendów, jeśli chodzi o wysokość zakupów i spadek liczby wizyt klientów. W zasadzie niemal cały 2014 r. przyniósł spadki, a jak na razie także ten rok wypada tylko nieznacznie lepiej.

Z badania FootFall Polska firmy Experian wynika, że po spadku o 3,3 proc. w styczniu liczby wizyt w lutym zanotowano ich wzrost o 2,7 proc.

Zmienny marzec

Trudno prognozować, jak wypadnie bieżący miesiąc – pierwszy tydzień dał spadek w ujęciu rocznym o 0,1 proc. Dwa kolejne przyniosły wzrost.

Jednak ten rozpoczęty 16 marca dał w porównaniu z wcześniejszymi siedmioma dniami spadek liczby wizyt aż o 11 proc. Na razie wciąż skumulowany wynik od początku roku jest również gorszy – o 1,4 proc. – niż w tym samym okresie rok temu.

– Strata skumulowana zmniejszyła się o ponad 0,5 pkt proc. Można powtórzyć, że jednym z czynników hamujących rozwój w kraju jest pogoda – wyjaśnia Experian w komentarzu do wyników...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL