fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Most Grota,remont,poszerzenie,Trasa AK

Finał kluczowego etapu inwestycji na warszawskim Moście Grota. We wtorek firma Metrostav zakończyła montaż ostatniego wspornika.

Most został poszerzony o 10 metrów, dzięki czemu po zakończeniu całego remontu będzie się tam znajdowało po pięć pasów ruchu w każdą stronę: dwa pasy dla tranzytu i trzy dla ruchu lokalnego. Dodatkowo powstaną tam ścieżka rowerowa oraz chodnik dla pieszych.

Most Grota jest obecnie jedną z najważniejszych inwestycji drogowych na terenie województwa mazowieckiego. - Zakończenie montażu wsporników mostowych umożliwi wykonanie kolejno izolacji mostu, następnie warstw nawierzchni i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – tłumaczy dyrektor warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Łukasz Lendner.

W ramach kompleksowego remontu mostu poszerzane są jezdnie główne i budowane połączenia istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska. Ponadto inwestycja obejmuje budowę i przebudowę jezdni zbiorczo-rozprowadzających, budowę ścieżek rowerowych oraz chodników dla pieszych. W sumie trzeba rozebrać i od nowa zbudować 32 obiekty, natomiast 27 jest remontowanych i przebudowywanych. Powstaną m.in. półtunelowe ekrany akustyczne przy osiedlu Potok, wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania (relacja północ – zachód) oraz mury oporowe. Most Grota jest częścią Trasy Armii Krajowej, której modernizacja ma się zakończyć w ciągu siedmiu miesięcy. Przedsięwzięcie przewiduje dostosowanie drogi krajowej nr 8 na 4,6-kilometrowym odcinku od węzła Powązkowska do węzła Modlińska do parametrów trasy ekspresowej.

Inwestycja jest współfinansowana z funduszy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, natomiast wart 796,3 miliony złotych kontrakt jest realizowany w trybie „zoptymalizuj i buduj". Oznacza to, że w skład prac należących do wykonawcy, oprócz wykonania robót budowlanych, należy również przygotowanie odpowiedniej dokumentacji projektowej. Prace budowlane na Trasie AK rozpoczęły się w połowie października 2013 roku.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA