fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport drogowy

Obwodnica Warszawy do 2020?

Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński
Ważą się losy budowy wschodniej części warszawskiego ringu. To droga S17, która połączy Trasę Toruńską oraz Marki z drogą wylotową na Lublin w miejscowości Zakręt.

W kwietniu drogowcy maja wystąpić z wnioskiem o wydanie nowej decyzji środowiskowej dla tego odcinka. Na kwiecień planowane jest także wystąpienie o zgodę na realizację obwodnicy na odcinku Zakręt – Lubelska, wraz z węzłem. Połączy on Południową Obwodnicę Warszawy z Wschodnią oraz z planowaną autostradą A2 na wschód.

Najpierw jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musi zakończyć analizę studium ekonomiczno–środowiskowego, na podstawie którego wyznaczony zostanie przebieg trasy. - Jeżeli dalsze prace przygotowawcze przebiegną sprawnie i nie będą wydłużane przez protesty, realne jest zakończenie budowy całej obwodnicy Warszawy do 2020 roku – twierdzi Agnieszka Stefańska, rzecznik mazowieckiego oddziału GDDKiA. Drogowcy mieli już wcześniej decyzję środowiskową dla przebiegu wschodniego odcinka obwodnicy, ale została jednak wygaszona w 2011 roku. Powodem były protesty ekologów z uwagi na pojawienie się chronionego gatunku ryby – Strzebli Błotnej. Ostatnie brakujące odcinki warszawskiego ringu, na które jeszcze nie został ogłoszony przetarg, to 2,5 km odcinek Zakręt - Lubelska i węzeł Lubelska (o długości 2 kilometrów).

- Do końca kwietnia planujemy wystąpić do wojewody mazowieckiego o wydanie zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – mówi Stefańska. Ogłoszenie przetargów na wybór wykonawców obu odcinków planowane jest na II kwartał 2015.

W ciągu najbliższych tygodni mają zostać wybrani wykonawcy, którzy wybudują 18,5-kilometrowy fragment Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska – Lubelska, wraz z tunelem pod Ursynowem i pod pierwszą linią metra, a także z nowym mostem przez Wisłę oraz estakadami przez Mazowiecki Park Krajobrazowy. Kwota przeznaczona na budowę trasy to ok, 4,3 mld zł, najniższe oferty złożone w przetargu opiewają na 2,6 mld zł, natomiast najwyższe na 4,4 mld zł.

Po zakończeniu prac obwodnica Warszawy będzie mieć długość ok. 82 km. Z tego zrealizowane i udostępnione kierowcom jest już 37,5 km, w budowie znajduje się kolejnych prawie 7 km. Pod znakiem zapytania stoi termin zakończenia prac na ok. 19-kilometrowym odcinku S17, na budowę którego przetarg jeszcze nie został rozpisany.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA